yıl ortası kitap uçuşu mimi


Sevgili kadim arkadaşım Paul, bana bir mim paslamış, öyle güzel bir mim ki, kendisine arakladığı için de, bana paslama nezaketi gösterdiği için de çok teşekkür ediyorum! 

Mim'in olayı yılın ilk yarısına dayanarak soruları cevaplamak.

1. Şu ana kadar okuduğun en güzel kitap? 

Buna sanıyorum ki, yine yılın ilk yarısı üzerinden cevap verilecek. Sınav gayesiyle YGS'ye kadar olan dönenimi, test çözmektense kitap okumaya harcamış bir hödük olarak sanırım Şafak Vakti diyeceğifjdhfjkd Ciddi olursak, geçen yazdan beri John Fante'nin tüm çevrilen eserlerini okuyorum ve evlat kayırmak gibi olacağından çok da zorlamak istemiyorum ama sanırım; Roma'nın Batısı. Fante benim edebiyat anlayışımda ayrı bir boyut oldu ve hepsinden öte Amerikan edebiyatı Huckleberry Finn'dense Ask The Dust'a dayandırılabilir.


2. Şu ana kadar okuduğun en iyi devam kitabı?

Çizgi roman sayılıyor mu? Çizgi roman sayılıyorsa, Persepolis'ten sonra yayınlanan Azrail'i Beklerken bir devam kitabı sayılabilir mi? Babam böyle pasta yapmayı nereden öğrendi?


3. Okumak istediğin ama henüz okuyamadığın yeni çıkan bir kitap?

Daha bugün YAYINLANDI!! J.K Rowling'in 8. Harry Potter kitabı!! Çok merak ediyorum!! :"3


4. İkinci yarıda çıkmasını çok beklediğiniz bir kitap?

3.sorunun yanıtına bakınız. Bir de, Simon Rich çevrilse, çok güzel olur. Tabii Parantez Yayınları; açık mektubum bu size, ARTIK FANTE'NİN TÜM KİTAPLARINI HERHANGİ BİR RAFTA TAM  GÖRSEK çok memnun kalırım.

5. Sizi hayal kırıklığına uğratan kitap?

Uzun zamandır beni hayal kırıklığına uğratan bir kitap okumadım. Amma, beklediğimin çok üstünde çıkan bir kitap okudum: Soner Yalçın'ın Galat-ı Meşhur'u.


6. Sizi şaşırtan bir kitap?

Yalçın Küçük'ün bütün kitapları. Sözlüksüz okunmuyor meretler. Ve verdiği akademik bilgi de cabası. Çok yaşa sen Yalçın Hoca. Haricinde, Metis'ten Susan Sontag, Sanatçı: Örnek Bir Çilekeş kitabı, Salah Birsel Kurutulmuş Felsefe Bahçesi ve Ursula'cığımın yine Susan Sontag'le aynı seriden çıkan Kadınlar Rüyalar Ejderhalar.


7. Favori yeni yazarınız?

Simon Rich ve James Franco. İkisi de uzun süredir yazan adamlar değiller ve kendi dillerinde oldukça akıcılar. Üstelik Fante felsefesi gibi yalın yazıyorlar. 


8. En yeni kurgusal aşkınız?

Arturo Bandini.

9. En yeni favori karakteriniz?

Mikal ve Zia'dır, net. -All time favourite.

10. Sizi ağlatan kitap?

İlyada. Astınız, öldürdünüz, topuğuna sıktınız gencecik Aşil reisin.


11. Sizi mutlu eden kitap?

Baya var aslında. Ama ilk yarı için konuşursak, yine Marjane'cığımdan giderim, fanatik ruhum destur dinlemiyor. Satrapi'nin iki Türkçe yayınlanmış eseri. Bir de Nevzat Erkman'ın Ulysses Sözlüğü.

12. En beğendiğiniz kitaptan uyarlanan film?

Burada tamamiyle konu dışına çıkıyorum. İlk gösterim tarihleri 2015'in son demleri olsa da, Türkiye'de 16 semalarında gösterime giren Youth ve Le Nouveau Testament.  Deadpool sayılıyor mu bir de? Ciddiyim. :"3 Halen izlemedim ama Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar? hayli seveceğim bir yapım gibi duruyor. Son olarak da, Paul'ün dediği gibi İnnaritu'cuğum Digiturk reklamlarında dahi muhabbeti geçtiği üzere, eski gerilla ruhunu yavaşça geride bırakıyor olsa da, Revenant bu kategoriden birinci çıkar.

13. Bu yıl yazdığın favori kitap yorumun?

Yazmadım. Daha yeni döndüm ayol.


14. Bu yıl satın aldığın en güzel kitap?

Çok zor ama soruyu görünce aklımda beliren tek isim: Ulysses.

15. Yıl sonuna kadar neleri okumak istiyorsun?

60 kitaplık bir listem var aslında. 

  1. Perec Kayboluş
  2. Tomris Uyar Aşkın Yıpranma Payı
  3. Ece Ayhan Sivil Denemeler Kara
  4. T. Akan Anne Kafamda Bit Var
  5. Bulabilirsem Yılmaz Güney'in kitapları
  6. Nizamülmük Siyasetname
  7. Emir Kusturica Sırf Bela
Gibi bir en çok istediklerim listesi yapabilirim sanırım. Ama kitapçıya girdikten sonra ne alacağı belli olmayan bir tipim. 

Ve... Bu mim için Paul'e yeniden çok teşekkür ediyorum. Paslayacaklara gelince, eskilerden kimse kalmamış.

Öyleyse, Zihin'e  ve az önce keşfettiğim Atlantisli Kitap Kurdu'na paslıyorum. :3




Yorumlar

  1. Bukowski yerine Fante'ye yönelmen ne güzel :) Çevrede görüyorum, lise ve üniversite sıralarındaki insanlar için Bukowski kanaat önderi gibi biri. Fakat iyi bir edebiyatçı değil. En azından Fante'ye göre.

    Yakında cevaplıyorum :)



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorum için ^^ Merakla bekliyorum özellikle

      Sil
  2. ben son sınıfta "ders çalışmam lazım" triplerine girip okumamı hayli sınırlamıştım. sonunda ne oldu? okumadım da çalışmadım da. o yüzden ben lise sonda ne yaptığımı inan ki bilmiyorum. sınav meselesine gelmişken ne yaptın sen nere gidiyon şimdi?
    güvendiğim birinin tavsiyesi olmadan daha önce okumadığım bir yazarı okumaya pek cesaret edemiyorum. O yüzden böyle yazıları iyi oluyor. Ama Mark Twain yani yine de sen bir düşün skdjkhfj
    ilyada'da ağladın mı len? ahhahah bayağı güldüm, bilim kurgu öykülerinde ağlayan benim bunu deme hakkım var mı bilmiyorum gerçi.
    "Ama kitapçıya girdikten sonra ne alacağı belli olmayan bir tipim." aaah aaah hangimiz öyle değiliz ki filozofcuğum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara'daki tüm iktisadi-idari-siyasal bilimler yazdım. :33 Yok ya, Bukowski ehtiyarı diyor ki, Fante benim Tanrım. Ehtiyarla çok sıkı fıkı olmasak da, adamın Amerikan edebiyatı adına hakkı var be. Cidden Fante eşsiz bir adam. Ağladım tabii, Aşil var ya Aşil, adam, adaam! Okuyup okuyup ağlıyorum. Arada filmini açıyorum orada ağlıyorum. Yunan Mitolojisi üzerine kitap okuyorum ordan fırtlıyor yine ağlıyorum. :")

      İyi ki de öyleyiz be Paul

      Sil
  3. AAaA çok teşekkür ederimm! Müsait olduğum an yapacağım ^^

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar