Filozof'unuz Gururla Sunar; Bu Yazın Keypap'ı


Döndüm olum, döndüüm :"3

Yor feylesof iz bek! Lafı uzatmıyorum, konuya direkt pike yapıyorum.

Benim, keypapta en sevdiğim dönem kuşkusuz yaz. Renkli renkli şarkılar, en sevdiğim grupların kambekleri, onların hunharca elde ettikleri başarılar... Yepyenicik klipler, konserler... Cidden çok seviyorum. :"3 Fakat... BEN BU YAZI SEVMEDİM ARKADAŞ! 

***

Haziran ayına, Taeyang'ın bir ömür tükettiğim albümünün yayınlanışıyla girdik. Çıkış şarkısı ENL, 5 hafta zirvede kaldı, en son baktığımda hala Instiz'de ilk 10'daydı. Türkiye'de Itunes'ta 45 numaradan giriş yaptı listeye, bir dolu Itunes listesinde spesifik ya da direkt "ww" listelerinde ilk sırayı gördü, iki ayda 100.000'nin üzerinde sırf Kore'de satış gerçekleştirdi, Billboard'da ABD satışıyla, Koreli solo olarak rekor kırdı. (5 hafta art arda 1. sırada kalmak demek, Soyou'nun Some'ı demek. Bu sefer sajaegisiz.) Bir triple crown elde etti.
ENL'e 3 adet cover kaydı yapıldı. AkMu, Lydia ve Tablo'nun yaptığı bu coverlardan Tablo'nunki baya popüler oldu. (Üçünü de ayrı seviyorum. Bana göre hepsi mikimmildi. :" ) Albümden 4 şarkı ilk 10'daydı. Hatta iki tane liste başımız var dshgjsd (Ringa Linga ling, ringa linga ling a-haa)

Gelelim albüme... ENL, beni cidden sarmamıştı. Ta ki AkMu'nun cover'ına kadar. Aslında hoş bir parça ama diretiyorum, BEN İKİNCİ BİR WEDDING DRESS İSTİYORUM ULEYNN! Her ne kadar asla gelmeyeceğini bilsem de... :"( "1 AM", beklediğim sound'a yaklaşan bir çizgi sergilese de, ilk dinlediğimde o da beni sarmadı. Sonradan albümdeki tüm şarkılar sardı tabii hjgdsajhd "Stay With Me"yi sevdim. Canlı performansına vuruldum. (He shot me down, BIG BANG dhjgsjk) Ama, şarkı Taeyang ft. GD'den öte baya GTAE olmamış mı? Ya da 3 üyesiz bir BIGBANG değil mi? NEREDE KALDI BU COMEBACK!! Ne diyordum? Evet, Stay With Me, GD'nin elinden çıktığını her halükarda belli eden bir parça. Kendi adıma beni çeken özel bir yanı olmadı. YG-vari. 
"Body", doldurma parça, mainstream, club, böf. "This Aint It" düşük tempolu, Taeyang'ın sesini ön plana çıkaran, beni alıp yaban ellere atan, son zamanlarda en beğendiğim ballad-varilerden biri. "Throw Away" albümde geri vokaller açısından favorim. Gospel olsun, benim olsun. :"3 Ringa Linga'yı biliyorsunuz zaten... Yayınlandığında her ne kadar ufak bir şok yaşamış olsam da, şuan alışmışlığın verdiği rahatlıkla gayet de dinlemeyi seviyorum.

Gelelim, tüm albümden "and my feyvrıt song award goes to" şarkım: Love You To Death. CL'in autotune'na boğulmuş vokali her ne kadar beni şarkıdan kilometrelerce uzaklaştırsa da (autotune'suz seve seve dinlerdim oysa) genel anlamda synthine synthine bandığım, crush parçam.
RISE'ın en büyüleyici yanı, şarkı performanslarındaki sahne dekoruydu.


Yazılarımı silmeden önce beni takip edenlerin bildiği üzere, tüm zamanların favorisi grubum bi eyh pi, geçenlerde unplugged bir single yayınladı. Bir çok yeni yetme hayran, yine mi şirinsiniz yha .ss diye sinirlense de, şu comeback'te ne şirinmiş çok merak ettim? Aegyo yok, bir şey yok.- Stop It gördü bu gözler, heey heeey. - Aksine, at gibi güzel bir sound'un üzerine inşa edilmiş, keza yine at gibi bir şarkı var elimizde. Klip de ayrı benden aldı beni. Böylece, rock idi, hiphop idi derken country'e de el atmış oldular. Çok güzel oldu. :"3

Topp Dogg'ın da AmadeuS'u yayınlandı. Klip parçalarını çok beğendim, deneysel bir çalışma olmuş ama, yavrum siz biraz GENERATIONS çakması gibi geliyorsunuz bana. (Yine de Jenissi is ma crush.)

2 yıl sonra, beğendiğim bir BEAST comeback'i. Ağlıyor muyum? Oh, hayır küçüğüm, bunlar gözyaşı değil... Bu akanlar, içimdeki saf, katkı maddelerinden uzak Junhyung sevgisi...

"Adrealine" gibi bir "at" seviye şarkıdan sonra, BEAST, Kore'de comeback'ini "Good Luck" ile yaptı. Bana göre Haziran ayının en sağlam şarkısı budur. Dijitalde Taeyang yüzünden bir numarayı göremeseler de, neredeyse tüm programlardan triple crown kazandı herifler. Ön yayınla bile ödülü götürdüler... :"333 Albümü halen dinlemedim fakat Good Luck'ı düz single olarak piyasaya sürselermiş bile, olurmuş, bağrıma basarmışım ben gene. 
Bir de o klip... Wong Kar Wai mi seviyorsunuz siz ha pıtırcıklar? :"))))) 2046, In the Mood for Love, The Grandmasters... Böyle şarkıya, böyle klip. Darısı hayranı olduğum gruplara artık. :")




Girls, girls, girls, they love me der iken, hoşlandığı kızın peşinden koşan şipşirin serseriler olan uriniin Got7... Seviyemi hepten düşürüp, oppişlerim falan diyeceğim dsvhjgsj 

GOT LOVE'dan düz, JYP işi A ile U Got Me favori parçalarım. 
A'in klibinde, koltuktan kalktıkları sıradaki Jackson'ın eye-smile'ı ise favori eye-smile'ım. (Üzgünüm, Sul.)




AOA seviyorum ben artık. Jimin ve ChoA bias bir insan oldum çıktım. :")


İşte benim kanayan yaram. 
:"(
Gönül isterdi comeback'ten bahsedeyim sadece ama o skandal, o hiatus yok mu... 
Cigerim yanıyor cigeriim.

f(x), sonunda Red Light ile döndü. Dürüst olacağım, o Pink Tape'i bile aşan konsept fotoğraflarından sonra ben, Pink Tape albümünden de öte bir şey bekliyordum ki, 2013'ten favori albümüm ve CRUSH ile birlikte favori kız grubu albümüm Pink Tape'ti, beklentiyi siz düşünün... Indie hatunlarım, diye kendimi sabretmeye zorlarken, SM, Red Light adında arada bir giren o aşırı kpop ballad'ı vari vokal kısımlarıyla hepten saçmalayan, klibiyle "fikir güzel de, uygulama..." diye iç çektiren saçma salak bir comeback yaptı. O, arada Vic, Sul ve Krystal'ın konuşurcasına girdikleri kısım ve ilk defa bir SM, hatta kpop şarkısında "Saenghakeba"nın geçmiş olmasının verdiği mutluluk hariç bana hiç bir şey katmayan bir şarkıydı Red Light. Cidden hüsrandı. Görsel açıdan, Luna ve Vic uçmuşken, Amb, Kry ve Sul kesinlikle stiliste bir yamuk yapmışlar ki, bu hale gelmişler. "-" Üstelik,Red Light ile kalmadı hüsranım sadece. Boom Bang Boom, Rainbow ve MILK (albümden favorim) hariç diğer şarkılar beni sarmadı. Aslında Dracula vesaire hoş, eksantrik parçalara benziyorlar ama benim beklentilerim uçmuşken, elime verilen de bu olunca...

Olmadı.

Üstüne bir de Sul sayesinde, f(x)'in tüm promosyonları da iptal edilmiş oldu. Bir şey söylemeyeceğim. Söylersem, Sul'e saydırırım. Saydırmak istemiyorum. "."

(B1A4'un Solo Day'i de "yaz şarkısı" klasmanında, erkek idol gruplarından çıkma en iyi şarkıydı beyler bayanlar. Ayrıca Girl's Day'in Darling'ini Touch My Body'den daha çok beğenmiş olmamın şokundayım... Keza Last Romeo'dan sonra, Back de çok iyi oldu.Yanki olsun, inpinituu olsun, feylesofun olsun. Aralarda bir yerde, favori (The Ark çıkana kadar) çaylağım Mamamoo'nun Mr. Ambigious'u çıktı. JJY, LJH, Don Spike, BJY, Bumkey, Wheesung, K.Will, Rhyme ile gözlere ve kendi vokalleri ile kulaklara şenlik bir çalışma olmuş. Moonbyul...  Son olarak, J-Min'i TTBY'dan beri çok seviyorum. Kore'deki debut albümü country-folk rock tınılarında gezinen enfes bir çalışma olmuş. Darısı visual kei'ye geri dönerek bir comeback yapma ihtimalini sevdiğim Trax'in başına... :"3)


Cidden o burun estetiğini yaptırmak zorunda mıydın be Hyuna?!?!?!?! "-"
Güzelim fındık burnu ne hale gelmiş. :"(
Artı o teaser fotoğraflarındaki maymunun istismar edildiğini düşünen bir tek ben miyim? Mide bulandırıcı.
Zira RED'in sound'ını çok sevsem de, klipteki ağır Amerikan mainstream pop çakması sahneler (We Can't Stop, Dark Horse) ve Hyuna'ya yakıştırmakta oldukça zorlandığım, kadınlık... Dürüst olmak gerekirse, Hyuna'nın kırmızıyı cidden taşıyamadığını düşünüyorum. Sarı ve tonları bir insana bu denli giderken, neden kırmızı? Kıssadan hisse, comeback'in sıkıntılı tarafları var. Ama RED'i sevdim ben yine de, ayrıca pıtırcık Hyuna ve Yeun'un müzik programlarındaki hallerinin hatırına bile sevebilirim. Ya da, albümdeki L.E the crazy hatunun tüm katkıları adına... Özellikle L.E'nin canlı performansı uğruna, ben o muzu bile sevebilirim  eeeey monşerler (seçimle kafam uçtu benim).


Sona sakladığım 2 isime gelmeden önce, Red Velvet'in Seulgi bias bir hayranı olduğumu, Wendy'den bir Luna-Krystal-Jessica duyduğumu, Joy'da Sul gördüğümü, Irene'nin adeta bir Vic olduğunu, Seulgi'dense rahat bir Amber çıkacağını hissediyorum. Ben f(x)'i özledim. :"( SPICA'da yaban ellerde, elin Amerika'sında çıkış yaptı. Şarkı benim için genel anlamda Jiwon ve Boa'dan ibaret olsa da, Juhyun'un sonunda rap yapmaya geri döndüğünü görmek güzel. :") Favori kız gruplarımdan biriydiniz, yine beklentimi uçurmuştunuz sevgili SPICA ama, o klibi ömrü hayatım boyunca görmezden geleceğim. :"( Nerede olum bir YDLM ya da Tonight? Nerede bir Lonely?!


Davullaaar! *dırımdırımdırııııııııdıırırırımm* Karşınızdaaaaa, Do you wannabe? BUHLOCK B!!! 



Her ne kadar Nillilili Mambo be Nanlina benim gözümde "a wall you can not climb over" olsa da, HER şu ana kadar Block B'nin çıkarmış olduğu en iyi şarkı ki, ön yayın Jackpot yayınlandığında da, Jackpot'u bu sıfata layık görüyordum... Kendilerini inanılmaz geliştirdiler, hiphop üzerinden en sağlam rapçi benim ayağına yatıp piyasada tutunmaya tenezzül etmektense, resmen kendi sound'larını oluşturuyorlar. Şu kadar şarkının içerisinden tamamen kendine has, marjinal tek şarkı. Afffffferrrrriiiinnnnn sizee! :") Ayrıca, dijital listelere şuan bir albümden 2 şarkı sokabilen tek isimler ve bu neredeyse 3 haftadır böyle. HER, Touch My Body'nin hemen ardında, ikinci sırada. Jackpot'ta 10. sırada yerini koruyordu en son. :"33




İşte 4 mevsimin sultanı yazın hatunu, highlight'ı, hit'i, jam'i, crush'u, point'i... Her bir şeyi: Yeun ya da  HA:TFELT.  Tamı tamına iki yıldır WG'ye dair bir şeyler bekliyordum. Üyelerden solo bir atak. Son zamanlarda Yubin x Yenny ikilisi olacak diyorlardı ki, bu mutluluktan pegasus kusan tek boynuzun gökkuşağı eyerinde uçmuş kadar olmuştum. Sonra Yenny solosu olacak dediler, göğün yedinci katına çıktığımı iddia edebilirim... 
Yeun ya da, WG'in Yeun'u ile hiçbir ortak yön göremediğim sıradışı Ha:tfelt, CRUSH'dan sonra her ne kadar Amerikan mainstream'ine yakınlık gösterse de, piyasayı güncelleyen ikinci albüm oldu. Ain't Nobody'de 8 farklı geçiş, 8 farklı türün esintisi söz konusu. Klip belli başlı imgelerle taçlandırılmış. Koreografi, şu zamana kadar görülmedik bir idol koreografisi ve bunların hepsi, ağırlıklı olarak Yeun'un elinden çıkma. Yaşadığım duygunun tek bir tarifi var: Gurur. (Üstelik sadece ana parça değil, albümdeki tüm parçalar ona ait. Asıl prodüktörlük böyle oluyor işte hanımlar, görün.) Canlı performansında hazırlanan dekorlar nefes kesici olmuş. Üstelik tüm o aktif dans hareketlerine rağmen sesinde en ufak bir kayma bile söz konusu değil... 2 Different Tears'da, Penti reklamlarından fırlamış kız nerede, Ha:tfelt nerede... :") Derkeen;


dshgsadjgsadkj şapşal :"33

Yazıyı bitirmeden, albümden favori şarkılarımı atayım: Rap'i ile gözlerimi dolduran Lim'li Iron Girl, Ain't Nobody, Bond, Peter Pan.

Özlemişim burayı. :")

Yorumlar

Popüler Yayınlar