[ÇEVİRİ] BTS (Rapmo, Suga, Jin) - Adult Child


Rap Monster: Çoktan yirmi oldum bile
Gerçekten de yirmi yaşındayım ama
hiç de özel değilmiş onu anladım
Ne yapmam lazım ki şimdi?

Jin: Yirmilerimdeyim ve güzel bir gün bugün
Artık özgürüm
Ama (beklediğim) büyüsü yokmuş yirmilerin
Sadece bir yetişkinim artık
Sadece bir yetişkinim 
Sadece bir yetişkinim 
Sadece rastgele bir yetişkinim
Sadece rastgele bir yetişkin oldum, bir yetişkin

Bazıları üniversiteyi kazandılar
Bazıları askerliğe gittiler
Bazıları çift dikiş oldular
Bazılarıysa iş arıyor

Ailelerimizin çatısı altında
Yaşadığımız o büyülü dünya artık bitti
Geriye sadece beceriksizliğimiz kaldı
20 olmanın ağırlığını hafife almışım
Altında eziliyorum şimdi
20 yaşında pişmanlık...

Masal kitaplarından heyecanla fırlayan tüm Peter Pan'ların
hayalini kurduğu Neverland'i, en başından var olmamalıydı
Biraz pişmanlık biraz özgürlük
Biraz da yadırgadığım bir öfke dünyaya karşı
Artık bir yetişkin olduğumdan,
ifadesiz olup havalı takılmalıyım
Gençlik ve masumiyet,
hepsi boşuna (gerçekten)
Şu yazdıklarıma bir bak
olgunlaşmışım anlaşılan
Arkadaşlarım, büyük holdingler tarafından,
dosyaları tutmaları için kiralandı gençliklerine karşılık
Bir zamanlar bir genç-yetişkindim
Artık tam bir yetişkin-çocuğum
Etrafımda bana göz kulak olacak annem yok
Canım istediğinde yemek yiyorum


Yirmilerimdeyim ve güzel bir gün bugün
Artık özgürüm
Ama (beklediğim) büyüsü yokmuş yirmilerin
Sadece bir yetişkinim artık
Sadece bir yetişkinim 
Sadece bir yetişkinim 
Sadece rastgele bir yetişkinim
Sadece rastgele bir yetişkin oldum, bir yetişkin

Suga: Yirmilerindeki her adam
vicdan azabını tadar
askerlik tebliği korkusu...
eskiden daha çok var dediğimiz şeyler
bir anda gerçeğe dönüştüler
"Sizin zamanınızda Kuzey ve Güney* birleşecek."
dedi annem
ve ben ona baya bi' inandım
ama aslında ben sağlam* ve birinci sınıf bir askeri materyalim*
Şu acayip sağlıklı görünen arkadaş dördüncü sınıfken sahi
neden birinci sınıfım ben?
Aslında oldukça sağlıksızım
Sivil sorumluluklar mı? 
Askerlik mi?
Gençliğe kesilen bir ölüm cezası tüm bunlar.
İmreniyorum, imreniyorum şu %10'luk kısma*
Gençliğin açan çiçeği kayboldu
Sivil sorumluklarımdan kaçıyorum
Kükreyen yirmiler*de her şey tatlı geliyor
Onlarsa bir çiçek gibi açan gençliğimizi
yakmak istiyorlar
Sıkıcı sınavlarımızı geçip mezun olduğumuz anda
"Toplum" adında yeni bir okula giriyoruz
sonra zorunlu izin almak zorunda kalıyoruz*
Minnetle alkışlayalım hadi 600,000 askerimizi!

Yirmilerimdeyim ve güzel bir gün bugün
Artık özgürüm
Ama (beklediğim) büyüsü yokmuş yirmilerin
Sadece bir yetişkinim artık
Sadece bir yetişkinim 
Sadece bir yetişkinim 
Sadece rastgele bir yetişkinim
Sadece rastgele bir yetişkin oldum, bir yetişkin

20 olup öğretmensiz bir okula kaydoluyoruz 
"hayat" adında

Bazıları çift dikiş olacak
bazıları askerliğe çağrılacak
ama unutmayın bu 
cahil ve mutlu zamanlarınızı

Yetişkinlik hiç bir şey değil, cidden
Yetişkinlik hiç bir şey değil, cidden
Göründüğü gibi bir şey değil, cidden
Cidden, hiç de göründüğü gibi değil

* Kuzey Kore Güney Kore
* Askerliğe alınmada sağlam-çürük ilişkisi
*Askeri materyal ya da kol gücü
*%10'luk kısım ya çürükler ya da zengin ailelerin torpilli veletleri
*Kükreyen yirmiler bir laf oyunu. Hem yirmili yaşların şaşaasına gönderme yapıyor hem de 1920'lerin Kanada, Amerika ve birkaç ülkesindeki dönemin trendlerine gönderme yapıyor. Bkz:"The Roaring Twenties" filmi. 
*Zorunlu izin derken, tam ayaklarının üzerinde durmaya hazırlanırken, gençliklerinden 2 yıl çalan askerliğe gönderme yapıyor Suga

(Aslında bugün yayınlamayı planlamıyordum şarkıyı.)
(Bu şarkıyı, her idolün toplumdan soyutlanmış birer apolitik gerzek olmadıklarını göstermek için çevirdim aslında. Böyle şarkılar yapan çok idol yok. Hele de askerliğe ve getirdiklerine, torpillere ellerinden geldiği kadar verip veriştiren başka idoller yok. (B.A.P istisna.) (Sözlerine yansıtmasa da, sosyal medya aracılığıyla tepkisini gösteren Jonghyun -SHINee- ve diğerleri kadar olmasa da, en azından duruşunu belli eden Yoseob -B2ST- de altını çizmem gereken isimlerden.) BTS'i ve üyelerini tebrik ediyorum. En azından, hayranlarına tıpkı B.A.P gibi düşünmek ve irdelemek için bir sebep veriyorlar. Fakat ne acıdır ki, B.A.P'ye hayranlarından şarkıyı anlamadıklarına dair tepkiler gelmiş... Büyük ihtimalle tarzlarını böyle romantizme çevirmelerinin sebebi bu. Keza BTS'nin yeni şarkılarının böyle saçma sözlere sahip olmasının sebebi de bu diye düşünüyorum.

Yorumlar

  1. Bu çocukları çok seviyorum, şarkılarını da. Ama hayat acımasız dostum, K-pop kadar yüzeysel bir piyasada derin kalarak tutunmak zor...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar