I'm The WINNER and You're The... Dalek?


Bir vaycisten olarak, bu yazıyı yazmayacağımı düşünmediniz değil mi? :3 (Ayrıca başlıktaki efsane replik ile Whovian-YG sentezime de bir alkış isterim.)

Kıran kırana bir mücadelenin ardından Who is Next: WIN sonuçlandı. Ki ben bu erkek grubunu YG ile tanıştığımdan beri beklemedeyim... O yüzden yarışmanın yapacağı duyurulduğunda zamanında Paul'ün başını az şişirmedim, nitekim o da her zaman ki gibi "Çıkmamış grubun derdine mi düşeceğim ben?" kıvamında bir umursamazlıkla bana katlandı. Gerçi sonradan kendisini sıkı bir B taraftarı olarak gördük sahalarda dsgffg

Gruplardan önce bir şeyi de not düşmek isterim. YG cidden kurnaz tilkinin teki. Bence program en başından beri zaten yakında çıkış yapacak olan A ve B gruplarının tanıtımından ibaretti sadece. (İki grubun da 30 bin küsür hayranı var. Yeteneklerinin bedava reklamı yapıldı. Trainee olmalarına rağmen fm yapıp avm kapattırdılar.) YG boşu boşuna o kadar trainee'yi heba etmez. Eskiden hep üye üye elerdi ama bir grubu, onca emek verilmiş ve gelecek vadeden bir grubu elemek? Hiç sanmıyorum. A, 2013 sonu 2014 başı gibi çıkış yapacak. Ben B'ye de, 2014-2015 diyorum şahsen. Hatta bu troll herif onları EXO gibi de pazarlamaya çalışabilir. En nihayetinde BB'nin askere gitme vakitleri geldi. Şirketi tek başına 2NE1 ya da diğerleri götüremez. Ayrıca, EXO çoktan ikinci dongbangshinki olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Yeni kan lazım kısaca, o yüzden B hayranlarının içi rahat olsun. (not: JYP stajyerlerine de kokulu öpücüklerimden yolluyorum. Bugün "Obiwan"lı şarkı sözü yazan yarın Frodo'yu falan da katar. Çogsel olur şahsen. -Markçım, Jacksınçım:)))




Gelelim gruplara. Aslında tek bir takım olarak eğitilen 11 stajyerimiz, yaş ortalamalarına göre A ve B takımı olarak gruplara ayrıldı. A takımına eski K-Pop Star yarışmacısı ve benim uzunca bir süre çıkışına gün saydığım, hayranı olduğum insan Lee Seung Hoon, solo çıkışını It's Rain, Stealler ve kamplı mamplı klibine çektiği şarkısıyla yapan yine bir Super Star K yarışmasıcı Kang Seung Yoon (daha bitmedii!) ve son olarak Block B'nin çıkışına sayılı günler kala gruptan ayrılmış (Hanhae ayrılmadı bu arada Brand New Stardom bölündüğü içün Brand New'a geçti.) Mino. Ki kendisini Mir'in ablasının oynadığı diziden ve ballad gruplarını takip ediyorsanız BoM'dan tanırsınız. Şu kemik üçlü benim daha A grubunun sesini bile duymadan takımı tutmamı sağladı ki en temel etken Mino'nun ta kendisi. *bbclikdamarıkabarır* Geri kalan üyeler, Seungri Akademi'nin öğrencisi, Ri'nin yakın arkadaşı Jinwoo ile(Grubun en büyüğü ve programın başlarında halen çıkış yapamadığı için iyi damara bağladılar.) Bom'a sesini tescillettirmiş Taehyun. 

B takımında tıpkı cidi gibi 13 yaşında MC Mong ile yaptığı bir düetle sahnelere adımını atmış 96'lı Hanbin'in liderliğinde, şebek ve NYC menşeili Bobby, R&B gırtlağına sahip Jinhwan, ses tonuyla ilgi çeken Yun Hyeong & Go Jun He (Kpop Star'dan) ikilisi ve grubun şirinliği Donghyuk var. 

A ve B ile ilgili bir karşılaştırma yaparsak şayet, benim için söz konusu müzik olduğunda A açık ara önde oluyor. BBC'liği bir kenara bırakıp pekala birçokları gibi Hanbin'in karizmasına kapılabilirdim (ki Bobby beni esir almış durumda şuan) ama neden A'yı seçmekte direttim?

İlk olarak grup üyelerinin yeteneklerine bir bakalım. Vokal üçlümüz Seungyoon, Jinwoon ve Taehyun. Seungyoon'un akustik olan her şeye, Rock'a, folk'a gidebilecek bir sesi var. Nitekim bir hayli güçlü de sesi. Enstrümanlara gerçekten çok yakışıyor. Taehyun, nota çıkmada ve daha bilmediğim bir dolu ses oyununda opgerçekten iyi. Ses tonu ballad'a da, hiphop'a da hatta kullanış şekline bağlı olarak R&B'ye de, soul'a da, jazz'a da yatkın. Jinwoon ise belli bir ses rengi olmamasına rağmen eğitim aldığında Ri gibi aslında A takımının YG bünyesinde çıkış yapacak bir grup olarak en büyük eksiği olarak tam anlamıyla ihtiyaç duyduğu (bkz: Jinhwan) R&B ses rengine sahip olabilir. Mino ise, husky sesiyle funky ve swag semaları hariç bir çok türü üstlenir ve onun bu funky, swag ve benzeri dallarındaki eksiklerini de Seung Hoon kapatabilir. Yani müzikal olarak çok yönlüler. Canları ne isterse, her türlü türde söyleyebilirler. Renkleri karmakarışık çünkü. Ama B'de çocukların yetenekleri R&B ve hiphop çevresinde gelişiyor, buna odaklı. Müziklerini ne kadar geliştirebilirler? Ne ekleyebilirler? Yani, B takımına Chris Brown dersek, A takımı hem Usher hem John Legend hem de Timberlake olma potansiyeline sahip. Ya da B'nin soundunun popa, Justin Bieber, Rihanna gibilerinin yaptığı R&B-ish pop'a yatkın olduğunu düşünürsek... Müzikal bir gelişme göstermeleri zor olabilir. (Tabii dansı ve söz olayını tenzih ediyorum.) Hatta BB, Epik High ve 2NE1 şarkılarından örnek verirsem, A takımı Baby Goodnight, Tell me Goodbye, Lie, Blue, Haru Haru, Lonely, I Love You, It Hurts, Beautiful Hangover, Umbrella, Fan, Run iken, B takımı I'm The Best, Fantastic Baby, Bad Boy, Tonight, Clap Your Hands, Love Song, Scream, DYLM, Falling in Love, Don't Hate Me, Up gibi.

 Bu yüzden A'yı destekliyorum, destekleyeceğim ama yakında B'nin de çıkış yapacağına inandığım için ve nitekim B'yi de çok sevdiğim için onların da listelerde büyük başarılar elde edeceğini umuyorum. Sonuçta çocukların hepsi yetenekli ve müziklerini bir kenara bırakıp bireysel yeteneklerine odaklandığımda "budur" diye diğerlerinden kayırabileceğim hiç kimse yok. Hepsi belli bir standardın çok, çok üzerindeler. (Ayrıca Bobby'de Himchan şapşallığı yok mu sanki? :")

Sonuç olarak, B hayranlarına üzülmemelerini söylüyorum. 2014-2015 arası B grubu çıkışını "tam" kadro yapacak diye düşünüyorum ben. Hatta belki YG onları K&M gibi pazarlar. En nihayetinde JYP'den bilmem kaç tane erkek grubu çıkmak üzereyken, hali hazırda bir de EXO kasırgası varken, şirketini riske atmayacaktır. Bu yüzden iki grubu da sevin, destekleyin. Çünkü bir madalyonun iki yüzünden başka bir şey değiller.

Bir de... Umarım B.A.P'nin EXO'nun arkasında binbir emekle edindikleri yerinden etmeye kalkmaz WINNER. Korkuyorum, elimde değil. :3

not: MINO SAYESİNDE ZICO'YU YG BİNASINDA GÖRDÜK SAYIN SEYİRCİLER... ZICO'YU, YG'DE... AH...

Yorumlar

  1. Ahah aslında B'yitutma nedenim tam olarak onların kaybedeceğini bilmemdi. Muhalefet olmak özümde var asdsadasd
    En büyük korkularımdan birini dile getirmişin "umarım B.A.P'nin EXO'nun arkasında binbir emekle edindikleri yerinden etmeye kalkmaz WINNER"
    Bu aralar her yer EXO, BAP onca kaliteli işine rağmen hak ettiği yerde değil, cidden şimdi bir de Winner gelirse isyanları oynarım. EXO'yu da BAP'yi de Winner'ı da çok seviyorum, bu yüzden her şey adil olsun ki ben de rahat olayım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende aksine A'ya sırf bu yüzden daha da bağlandım. Saf mıyım neyim ayol dfjhdgjh

      Kesinlikle! WINNER gitsin BTS ile kapışsın, Speed ile kapışsın değil mi ama :"3

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar