2 Film 1 Dizi

 

A Moment to Remember yani Hatırlanacak Bir Anı'yı, geçtiğimiz günlerde izledim. Her zamanki gibi izlemeyen bir ben kaldığım filmler kuşağındandı kendisi. Bir çok yerde adını gördüğüm, kimilerinin "klasik" diye nitelendirdiği A Moment to Remember'ı nasıl mı buldum?
Ortadan hallice "fena değil". Aslı bir Japon draması olan bu filmin yönetmeni John H. Lee. Fena bir yönetmen değil ama bu film Son Ye Jin ve Jung Woo Sung'suz koca bir hiç, klişe benim için. Özellikle Son Ye Jin'e bir kez daha hayran kaldım. Jung Woo Sung'la ikisi adeta şiir gibi oynadılar rollerini. Yine de öyle izlemeseydim hayatımda pek bir şeyin değişmiş olacağını sanmıyorum. Tipik dram işte.

(Şu Evim Sensin'e de bir bakalım, bakalım)





Secret'ı da izledim. Aslında indirmemin tek sebebi klasik müzik ve 2012 yazından beri gönlümün oppası (sfghgdfhg) Jay Chou idi. Fakat gelin görün ki film o kadar muazzam bir şey ki... Klasik müzik, aşk ve Jay Chou'nun yeteneğinin muazzam bir birleşimi gibi. Ki bu da Jay'in öylesine bir Asya "pop" sanatçısı olmadığını adeta insanın gözüne sokuyor. Bu yönden Jay, benim sanatçı dediğim birkaç insandan biri genellikle pop camiasında.

Filmin konusuysa, iki müzik tutkunu etrafında şekilleniyor. Müzik Koleji'ne yeni gelmiş öğrenci Xianglun, okulun ilk günü, binayı gezerken kulağına eşsiz bir melodi takılır. Melodinin kaynağı eski piyano odasıdır. Kapıyı açtığında bir kızı nota kağıtlarını kütüphaneye sokuşturur. Bu zamanla onun bir nevi var oluşunun sonu, aşkının başlangıcı olacak Lun Mei'den başkası değildir. Gittikçe daha da aşık olan Jay, Lun Mei'nin içinde, Lun Mei'yle kaybolacaktır.




Favori k-dramalarımdan YAB'ın Tayvan versiyonun çekileceğini, bu versiyonda Shin Hye'nin cameo olacağını ve başrolün Jiro olduğunu öğrendiğimde, sabırsızlıkla çevrilmesini bekledim. Günü gününe çevirileri takip ettim ve sonunda bitirdiğim ilk Tayvan dizisi oldu kendisi. Ki benim Tayvan dizileriyle münasebetim bir yılı geçkindir. Vuçun, Jiro ve Elle'in muhteşem üçlüyü oluşturduğu Hana Kimi Tayvan hala feyvrıtlarımdandır ama bitirmediğimden yazamadım daha hakkında. :")

Dizi, YAB'ın birebir aynısı ki bu yönden yine yarım bıraktığım (devam edeceğim güya bir senedir) Japon versiyonundan bir hayli farklı. Doğrusu Shin Hye ve Hongki'nin, SuJu ve Soshi'nin parodileri olmasa FB çoktan YAB'dan öne geçerdi benim içün çünkü YAB'ın aksine son 3 bölümde gereksiz bir ensest ilişki göndermesi yoktu. Germedi. İkileme soktu, iki bölüme kalmadan çıkardı. Yalnıız, Jiro'nun mimikleriiiiiğğ!!! *.* Ve, Cheng Yu Xi'nin şirinliği!! Hah bir de, benim çok sevdiğim Tae Kyung'un Mi Nam'a kendisini puanlamasını istediği yeri kesmişler. Çok üzüldüm ona. :"( Otobüs sahnesi de ağlatmadı. :P Shin Yu'yu canlandıran çucuk Koreli bu arada. :")

Yorumlar

Popüler Yayınlar