Yeni GD, CL mi Olacak? Seungri Yeteneksiz mi? VIP'ler ve BIGBANG Çok mu Ukala?


Ah... Bugün gerçekten içimdeki blogger kabardı. Kaç yazı yazdım? 3 mü? 4 mü? Bu da 5 olacak bugün. Ama uzun zamandır K-Pop üzerine bir şeyler yazmadım, içimi döküyorum buraya. 


İlk olarak,  CL'le girelim konuya. Farkındaysanız, I Love You ile gelişen süreç boyunca, CL farklı bir tarza, imaja büründü. 19-20 yaşlarındaki CL daha çok şirin (ya da bana şirin gelen jdas Bkz: I'm The Best) halinden, daha kadınsı, daha swag, daha "baddest female" bir hale büründü.


CL eskiden daha "elektro pop" ya da en fazla "Lonely" tarzı (moda blogu açıyorum ben yakında hjgds Üstüme tanımıyorum yeni terimler üretmek konusunda dhsgds) bir insanken, 2012'den hatta Scream'den itibaren daha kadınsı ve dişi bir imaj çizmeye başladı kendine.




Moda dergilerinden de çıkmaz oldu tabii bu arada. Bununla birlikte CL tamamen farklı bir hale büründü tarz ve konuşmaları bakımından. Eskisi kadar mütevazi olmayan bir CL vardı bu sefer karşımızda. Ben badgirl'üm, badass'im... diye zorladığını çokça düşünmedim değil. Fakat bu imajın YG destekli olduğundan da adım gibi eminim. Şahsıma göre, 2NE1'nın yaşadığı düşüşten dolayı, grubu yükseltmek ve biraz da ilgi toplamak adına CL'i böyle tarz ve liderlik vasıfları bakımından "ikinci GD yapmaya" çalışıldı. GD'nin "Ben deliyim, ben farklıyım, ben en iyisiyim!" (adam haklı ama şimdi...dfhbd) nidalarına YG'den yükselen CL'in "Ben güçlüyüm! Ben umursamazım! Ben kötü bir kızım!" canhıraş çığlıkları eklendi. Canhıraş diyorum çünkü CL'e bu kadar egoist olmayı yakıştıramıyorum. Çünkü CL'in şu "daha" içten hallerini daha çok seviyorum:



Bugünün CL'i olsa, william onun 40 yıllık sahne arkadaşıymış misali "Let's rock the stage!" moduna girer büyük ihtimalle. Ama take it easy girl!

CL'in bu "ben" hallerini sevmiyorum. Çünkü bir sebebim var. Çünkü CL ikinci bir GD değil, çünkü CL bir müzisyen değil, çünkü CL... Şu sıralar planlı ya da kendi içinden geldiği için bu "Güçlü Asya Kadını" imajını "fena değil" kıstasında taşısa da, "Kanım hiphop için akıyor!" diyebilecek kadar hiphop yapmıyor. Kendisi müzik yapamıyor. Ve ben bir BJ olarak bu haksız egodan son derece rahatsızım. Özellikle 2NE1'ı CL tek başına omuzluyor, gibi konuşmalardan iğreniyorum.

Hanımlar, BJ'ler ve diğerleri, yanlış anlaşılmasın, ben CL'e ve 2NE1'a bazen BB'den çok fangörllük yaparım, her hareketlerini takip eder, sever ve saygı duyarım. Ama abartılmış ve haksız yere elde edilmiş şeylere gelemiyorum. CL'e yeni GD diyebilmek için önce "Nan nappeun gijibae"den başka, farklı ve daha düşündürücü / hayal ettirici şeyleri yazmayı, şarkı yapmayı öğrenmesi gerek. Sahne performanslarını çok seviyorum. Bu yüzden şu sahneyi sallama konusuna girmiyorum ama, şunda bir anlaşalım. CL hiphop yapmıyor. Yapıyorsa da, yaptığı şey burjuvazi hiphop. Ayrıca CL en iyi kadın rapçi değil fakat enerjisi çok yüksek ve karizmatik. Olay bu.




Seungri'nin "yeteneksizliği" çok konuşuluyor. Bana sorarsanız... Bilmiyorum. Seungri çok çabalıyor ve bende onun bu çabasına sonsuz saygı duyuyorum. Bu albüm tamamen Seungri'nin elinden çıkma. Bu bile emeğinin hatırına sevme nedeni benim için. Fakat herkes müzikal açıya takılmış durumda. Şimdi, K-Pop'tan sağlam müzik nadiren çıkıyor. Gerçekten müzik, müziğimsiler ve klişe K-pop şarkıları. Mesela That XX bence "gerçekten müzik" idi. Seungri'nin sesi zayıf. "Hiç yok" değil, "yok" değil ama "var" da değil. Daha çok biraz potansiyeli olan bir sese eğitim verildiğinde ortaya çıkan sonuç gibi. Ya da sadece ses eğitimi var ortada gibi. 

Fakat ben, Seungri'ye "Müzik yapmıyor!" demeyi de haksızlık olarak buluyorum. K-Pop'ta kimsenin Tom Waits, Aretha Franklin, Janis Joplin falan olmasını beklemeyin lütfen. K-Pop'un içinde şu son yılların bence en güzel ve eğlenceli albümlerinden biri Let's Talk About Love. Pop müzikten de fazlasını bekleyemezsiniz, değil mi?



Ben zaten ukala bir insanım. O yüzden evet ben bir VIP'yim ve ukalayım. BIGBANG ukala mı? Biraz. GD ukala mı? Evet.

Şimdi, BIGBANG'in olayı, mütevazi olalım, iyi çocuğu oynayalım değil. Ayrıca düşünün, çıkış yapmadan önce dış görünüşleriniz yüzünden size demediklerini bırakmıyorlar. Orta halli bir şirketten çıkış yapıyorsunuz. Başta geleceğiniz pek parlak değil. Çok çalışıyor ve didiniyorsunuz. Derken yıl 2008 oluyor. Ve bir bakıyorsunuz ki BIGBANG Kore'nin ve Hallyu'nun En Büyük İkinci grubu olmuş. BIGBANG şuan bulunduğu yere hazırdan gelmedi. Üyelerin bireysel yetenekleri ve çalışkanlıklarıyla geldiler. Ve evet ben onların yerinde olsam, daha önce hiç bir K-Pop grubunun (SHINWA, SuJu hatta bazı konularda TVXQ) hayalini dahi kuramadığı ödülleri (not: fanwar için değil bu yazdıklarım, Sone ve BJ, ELF ve VIP olmayı aynı anda başaran, ödül törenlerinde vesaire hak yemeyeyim diye sinir krizlerine giren bir insanım ben. Yanlı ve taraflı değilim.) bir bir alsam, uluslararası arenada popülerliğim hat safhada olsa, egoyu bir kenara bırakın, narsist narsist gezerdim. Bu yüzden o insanlardan mütevazi olmalarını beklemek biraz fazla bence. Mütevazi olmak zorunda değiller. Çünkü şirketlerini bugün ki konuma getiren, bir şirketin kazancının %60'ını omuzlarında taşıyan onlar. Bırakın da, dilediklerince başarılarının keyfini çıkarsınlar VIP'lerle birlikte.

GD'ye gelince... Kabul edelim bu adam egoist. Fakat ben bu adamı bu egosundan ötürü seviyorum. En azından dürüst egosu konusunda. Ve bir nevi hak ediyor da. "Bir Şehri Sevme Nedeni Olarak Gösterilen İlk İnsan", "Seul'ü Sevme Sebebi", "20'li Yaşlarında 100'den Fazla Şarkıya Söz Yazarlığı Yapmış Tek Sanatçı". Bu unvanlar boşa değil. GD'nin rap'i de değil konu. Direkt ürettikleri. Diğer K-Pop gruplarıyla BIGBANG'in arasındaki fark bu. Onlar hazır besteleri tüketiyorlar. BIGBANG üretiyor.

Bunu anlayamıyorsanız ya da BIGBANG'i EXO gibi bir çaylak grupla, ya da bilmem ne grubuyla aynı kefeye koyuyorsanız, ayıp ediyorsunuz. Çünkü onları tanımadan yargılıyorsunuz diye düşünüyorum. 

Yorumlar

  1. Başlığı görünce içerikten ürkmedim değil ama kelimesi kelimesine katıldığım bir yazı olmuş. Big Bang'i baştan beri takip eden biri değilim ama üzerimde bıraktıkları etkiden çok memnunum.
    Cl hakkında söylediklerine katılıyorum. Resmen duygularıma tercüman olmuşsun. Baştan beri hiç ısınamadığım bir grup oldu 2ne1. Ama elbette konu bu değil. Cl, büyümek için adeta kendini yırtan bir dişi olma çabasına girdi ve arkasında gördüğü destekte bunu korkunç destekler hale geldi. Hiç memnun değilim. YG'nin ikinci bir GD yaratma çabasından hiç hoşlanmıyorum. Konu şu ki ikinci bir G-Dragon kesinlikle olamaz. Kabul edelim ki bir yetenek abidesi ve elbette kendine güvenmeye ve diğerlerinden üstün görmeye hakkı var. Makul ölçülerde tabii.
    Onların hayranı olurken müziklerin yanı sıra üyelerin kişiliği de bir fanı etkiliyor. Kendilerinden bu kadar emin olmasalar ya da diğer dayişle "ukala", bu kadar büyük bir sükse yapmaları pek başarılı olmayabilirdi.
    Tanrım, konuştukça konuşasım geliyor. Kusuruma bakma olur mu? Onlar hakkında kendi hayranlarının bile ortaya türlü spekülasyon atmaları canımı çok sıkıyor. Hayran olarak yaptıkları her işe körü körüne bağlanmak yararlı olmaz ama onlara olan inancımızı kaybetmek çok zararlı olur.
    Seungri konusuna gelince. "Vay canına"lık bir sesi yok ama baştan aşağı başarma tutkusuyla dolu oluşunu insanlar nasıl göremez? Çabalıyor, öğreniyor, deniyor ve bunun sonucunda yaptığı şeyin "müzik" olmadığı tartışmaları çıkıyor. Şansen Strong Baby dönemlerini pek sevmesem de son albümüne gerçekten bayıldım. Özellikle sözler ve müzikal açıdan korkunç bir gelişme kaydettiği kanısındayım. Blue'da ki sesi bana yeter ve yeni albümünde bu ses tonunu kullanışı şarkıları çok başka bir yere alıp götürmüş. Kpop camiasından dediğin gibi bir Tom Waits kalitesinde müzik çıkartmaları beklenemez ama şaşırtıcı güzellikte olan grupların varlığı da yadsınamaz.
    Özür dilerim bunu dediğim için ama insanların bok atalım da nasıl olursa olsun zihniyeti beni hayattan soğutan tek etmen.
    Exo'ya gelince, bir kaç şarkılarını dinlediğim ve beğendiğim bir gerçek ama o kadar. Kendi şarkılarını besteliyorlar mı? ya da ne kadar hakimler yaptıkları işlere? bunların hiçbirini bilmiyorum. Bilmediğim içinde yorum yapmıyorum. Daha çıkış yapalı bir yıl olan bir grubun 7. yılını doldurmuş "kpop'un kralları" ismiyle anılan bir grupla aynı kefeye konulması? Komik. Bu kefeye koyanların Big Bang hakkında kulaktan dolma bilgilere sahip olması daha da komik.
    Yazacak çok şey var ama en azından benimle aynı görüşlere sahip biri olduğu için çok mutlu oldum.
    Yazı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2NE1'ı sevin ama ya dhgsfjs Çok tatlı kızlar :")

      "üyelerin kişiliği de bir fanı etkiliyor" tespitine sonuna kadar katılıyorum. GD beni inanılmaz etkiliyor cidden.
      Asla bakmam! Ben uzun yorumları çok seviyorum! :D

      VIP'ler olarak cidden bir garip fandom'ız. Stan'lik seviyesindekiler mi dersin, üyeleri bir yerin dibine sokmadığı kalanlar mı... :")

      Strong Baby Ri'nin "Ben büyüdüm ağabeey" çabaları olarak görüyorum şahsen djhgd Çok komik çünkü o mv, şarkı... :D

      I'm singing my blue~

      EXO çok yetenekli çocuklardan oluşuyor ama tipik SM işi hazır şarkıları tüketiyorlar.

      Bende inan :")

      Asıl ben teşekkür ederim bu güzel yorumun için!

      Sil
  2. Cl ve seungri yorumlarina tamamen katiliyorum ve evet 2ne1 i am the best den sonra bir dususe gecti sanki her ne kadar i love you en guzel sarkilari olsa da bana gore yinede cok fazla tutulmadilar tamam simdiki sarkilariyla oldukca populerler ama sarkilar cok kotu ve evet artik cl in grubu bu kadar sahiplenmesi de can sikmaya basladi zaten k-pop un en iyi kadin rapcisi yakistirmalarina popocugumla guluyorum cok fazla rap dinlemem dinledigimdeyse en iyilerini dinlemek isterim ama cl in rapi benim hayalimdeki rape cok uzak bu yuzden en guzel 2ne1 sarkilari en az rap partlari olanlari benim icin ayni zamanda gd nin big bang i bu kadar cok sahiplenmesini de gereksiz buluyorum evet yetenekli evet uretici evet bana gore k-pop un enn iyi erkek rapperi olmasada ilk 5 imde yaptigi islerw sevgim ve saygim sonsuz ama bu narsist havalar senin saydigin gereklere qragmen sinirimi bozuyor ayrica vip lerin de gereksizce bir havalara girdigini dusunuyorum yanlis anlama ben ben bir bb antisi degilim zaten kimsenin antisi yada fani degilim sadece bazi gruplarin sarkilarini ve tarzlarini seviyorum baziarininkiyse pek ilgimi cekmiyor bu yizden de daha objektif olabiliyorum bir k-pop severolarak :D big bang de 2ne1 da oldukca sevdigim ve takip ettifim gruplar zaten yg nin her sanatcisini severwk dinliyorum diyebilirim ama ayni zamanda sujuyu snsdyi de fx i de exoyu da bap yi de beast i de shinee yi de sistari da ve daha bircok kpop grubunu da severwk dinliyorum ve big bang in muzigi bu saydigim gruplardan daha iyi yada daha kotu diyemem cunku muzik zevk isidir ve herkesin zevki farkli oldugu icin dinledigi sanatcilar da farklidir ama vip ler kpop un en iyi erkek grubunun hatta tek kaliteli muzik yapan kpop grubunun bb oldugunu iddia ediyor ve diger gruplarla fandomlarini kucuk goruyorlar evet buna birkac yerde sahit oldum ve cok yanlis bir tavir oldugunu dusunuyorum yani elf lerin ne kadar sinir bozucu oldugunu biliyoruz ama vip lerin bu tavri da benim icin ayni derecede sinir bozucu ve gereksiz tabi burda bahsettigim fandomlarin genelii hakkinda yorum yapmadigimi anlamissindir bu yuzden ustune alinmani istemem .b ama benim gozlem ve dusuncelerim bunlar bide seungri meselesine gelince allahaskina normal bir k-pop kac tane coook yetenekli diyebilecegimiz uye var 1 mi 2 mi enfazla ? Seungri nin bu konuda cok fazla ustune gidiliyor ama ne yapsin bu saatten sonra adam vay ben cok yeteneksizim diye muzik endustrisinden sursun mu kendini zaten aldigi egitimlerle de potansiyelinin en uc noktasina kadar gelmis cook iyi diyemem belki ama bi gideri var e alicisi da var zaten adam albumun tamamini kendi yapmis yani azmi dw var e daha ne ? Cikis sarkisinin nakaratina gicik olsam da gizeldi diger sarkilari da begendim albumdeki belkide cok fazla beklenti icinde olmadigim icin bayagi sevdim ama adam albun tamamini kendi yapmis lan kendi yapmis yani sevmesen bile saygi duymak lazim bence bir ceket filan iliklemeli hehe :D yazini sevdim ve beni anlayabilecegini dusunerek de icimi doktum sana sevgili kucuk filozof umarim yanlis anlamamissindir hadi ben kactim iyi gunleer iyi aksamlaarr :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I Love You'yu da çok severim ben ama Lonely çok ayrı bende. :D

      Ah, şu rap konusunda bana katılan birilerinin olduğunu bilmek çok güzel cidden. Yahu Miryo var LE var hepsini geçtim (sırf KPop için konuşuyorum) Lexy var. Kore'nin Hiphop Kraliçesi Tasha var. Kör bu insanlar cidden. -_-

      GD'nin grubu sahiplendiğini düşünmüyorum ben aslında. Sadece 2NE1 - Teddy gibi BIGBANG'in Müziği ve GD ilişkisi var ortada. GD solo olarak birinciliği sahipleniyor (yani başarı anlamında değil, kendini oraya yakıştırıyor gibi) diye düşünüyorum ben. :D

      Yanlış anlamadım çünkü diğer VIP'leri bilmem ama benim o chillin chillin moduna girdiğim çok doğru! :D Elimde değil... :")

      Benim tanıdığım VIP kesminde kimseden daha önce böyle bir iddia duymadım ben, sen bırak o VIP'leri, aklı başında olanlara gel. :D Yani ben bir dolu K-Pop fandom'ındayım ve kendi müziklerini yapıp harika iş çıkaran bir dolu adam var. En basit örneği Yongguk ve Junhyung.

      Yanlış anlamam ben bana bizzat hakaret edilmediği sürece, bu yüzden raahat olabilirsin bu blogta. :D

      Hustling kısmı mı? Ben çok beğendim orayı, günde 30 kez falan dinliyorum yahu dhgfjds :D

      Sanadaa! Daha sık uğra buraya! :D

      Sil
  3. Bu aralar senin içine ben kaçmışım sanırım asdfghjklşi
    CL için yazdıklarına da ben bir "Yeah!!" patlattım bir kere :D Her ne kadar 2NE1 en sevdiğim kız gruplarından biri olsa da hayır CL diyorum. Sadece CL değil, başka bir idol rapper da bu havaya girse olmamış derim çünkü olmamış. :D (LE istisna)
    Yalnız adamlar buraya gelip döktürmüş ben de oturmuş LE diyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de Paul dshjgkjg

      LE, LE, LE, LE... LEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!! "LE'e Her Şey Yakışır" gibi bir program yapmayı düşünüyorum ben :")

      Sil
  4. VALLA yorumlarının nerdeyse çoğuna katılıyorum ve şunu da söylemeliyim EXO çaylak bir grup niye onu her grupla kıyaslıyorlar ve sana bir şey sormak istiyorum ama iyi düşün YENİ SJ EXO İSE YENİ BB B.A.P olabilir mi ilerde altını çiziyorum ilerde :) VE ayrıca çeviri ne zaman gelecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni TVXQ EXO bence. Yeni BB'de B.A.P Tabii müzik tarzları farklı ama başarı açısından konuşuyorum :D

      O çeviri gelecek bugünlerde, kotam daha yeni açıldı yahu :D

      Sil
    2. süpersin ya :D KAFA YAPIMIZ aşırı benziyor bu kpop olsun yada siyasi olsun :) peki bir şey soracağım EXO biraz fazla abartılmıyor mu yani bu benim fikrim fangorrlllllüğümü katmadan peki seninki ne ve o çeviriyi bitirdikten sonra ricam gossiplere devam et ve sumanduya ne oldu hepsini kaldırdı mı

      Sil
    3. EXO biraz fazla abartılmıyor aslında. SM'in yeni kanı o grup. TVXQ Arashi ve Fahrenheit ile artık SHINWA'nın bir altında, ajusshi olmak üzere yerlerini ha aldı ha alacaklar. SuJu'nun en genç üyesi 27 yaşında sayılıyor Kore'de. Yani bu adamların fandom'ı çok büyük olabilir ama artık yaşlılar. (Heenim'in itirazlarını duyar gibiyim kkk) Artık 90'lı ve 2000'li kızlara hitap eden gruplar çıkarıyorlar çünkü şirketlerin devamlılığını sağlayacak gruplar bunlar. Bu yüzden EXO abartılmıyor. Üyelerin yeteneklerine gelirsek, SuJu gibi "aşmış" var normal var, sıradan var bu yüzden her üyeye müthiş yetenekli diyorlarsa eğer abartıyorlar sadece. :D Mesela YG'nin yeni grubu olacak A ve B takımları da çok abartılıyor. Niye? Çünkü BIGBANG'in de en büyük üyesi 26 yaşında şuan. 30'larına çok az kaldı ve BIGBANG 30 olduğunda piyasada ne canavar gruplar olacak. Bu yüzden satış grafikleri düşebilir ve YG'nin ana para kaynağı BB. Bu yüzden yeni çıkacak grup inanılmaz önemli. :3

      Ben o çeviriyi "gossip" olayı sanıyordum, sen hangi çeviriden bahsediyorsun yahu dsjsgjd Sumandu devam etmiyor ya, bir yıldır yazı yazmadı T:T

      Sil
  5. aynı olaydan bahsediyorum değindiĞİm konu o değil EXO şuan şirketin tek kozu yanlış anlaşılmasın ama Y jenerasyonuna sadece onlar hitap ediyor o şirkette SJ BB ARTIK fazla öne çıkamayacak gruplar çünkü yaşlandılar ve evet şuan Heechul bana saydırıyor :)Kız grupları o konuda şanslı benim abartılmak konusunda açıkçası ben o grubun tamamen müzikal olmadığını düşünüyorum olmasıda gerekmiyor zaten ve bunu EXOtic olarak söylüyorum göze hitap ediyorlar müzik açısından zengin oldukalrını düşümüyorum Lui Miguel Vuelve SHINee dream girl deki gibi müziklerinde bazı melodiler çok tanıdık :)fazla tanıdık türk reaksiyonları izle onlarda bu konuya değiniyor EXOticler beni taşlayacak ama soruyorum grubun müzikal anlamda yeterliliği ne açıkçası dansları süper ve görünümleri çok hoş konseptleri tuttu gençler farklı dallarda yetenekliler ama müzikal anlamda evet bazı vokalleri cidden iyi cidden çok iyi ama şimdi bazı fanlar tarafından tanrılaştırma olayı gruptan soğutuyor ben açıkçası ilk başta aşırı koyu bir EXOtictim ama şuan Sadece EXOticim arada ki fark çok büyük en sevdiğim top 10 şarkıdan bir EXO NUN AMA beni sinirlendiren EXO şuandaki konumunda SM oyunları sayesinde bunları kimseye anlatamıyorum çünkü genelde taşlanıyorum EXO harbiden hayvan gibi :D ( benzetmedir sadece )ÇALIŞAN BİR GRUP CİDDEN AŞIRI ÇALIŞIYORLAR ama onlar bu kadar abartılacak şey yapmadı demek istiyorum belki fan kitlesi yaş bakımından daha genç olduğu için ama tek bildiğim EXO şuan Yg yada başka bir şirket ile çalışsa burada olmazdı üzgünüm SM ve floresan lambaları şu aralar çok fazla kurnaz davranıyorlar biz sadece müzik istiyoruz idolleri olmaları gerektiği yerde görmek istiyoruz biz dediğimde en yakın arkadaşım zaten o dışında herkes bu konudan uzak gibi
    ve bu arada SM idollerine biraz daha iyi davransın:D

    ve sorduğum çeviri gossiplerdi zaten yani o kaynağı bitirince yenilerini yapa mısın demEk istedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben EXO'nun bugünkü konumuna SM desteğiyle geldiğini düşünmüyorum açıkçası. EXO çıkış yaptığında arkasında SM vardı ama B.A.P ve Busker Busker hızla popülarite kazanırken EXO bir nuguydu. Üyeler gerçekten boş değil. EXO şuan YG ile çalışsa, hiphop grubu olurdu ve yine bu ilgiyi görürdü büyük ihtimalle. :p

      Yaparım tabii neden yapmayayım :D

      Sil
  6. yapmanı dört gözle bekleyeceğim

    YanıtlaSil
  7. merhaba oncelikle bir WOW diyorum :D
    oyle bir yazmisin ki bu yaziyi ben mi yazdim diye tereddut etmedim degil aklimdan gecenleri burda okudum resmen
    baslayalim CL'den evet kelimesi kelimesine katiliyorum Baddest olucam diye ne hallere geldi kiz
    sanirim bu ikiye ayriliyor dogustan baddest olanlar ve sonradan baddest olmaya calisanlar sanirim dogustan olanlar daha sansli bu yuzden CL eski haline don diycem gerci bosuna demis olurum YG baby'si onu eskiye dondurmez zaten YG su siralar bir bozuldu bir bozludu ki sormayin :(
    Rap olarak da eksik buluyorum CL'i evet ben bir BJ'im ve evet CL gruptaki biaslarimdan ama bu onu her yaptigini onaylayacagim ve begenecegim anlamina gelmiyor
    rap olarak eskik ses olarak bile gruptaki en guclu ses degil lider ama tepsite sunulmus ona bu ldierlik hakediyor mu sahnede seyirciyi costurmak eger yetiyorsa hakediyor diyeyim
    ama bir GD olamaz GD bu dunyada tek esi benzeri yok demiyorum ama CL bir GD degil ve olamaz zorlamasinlar artik
    Everest ve Mariana cukuru gibi dusunun yani o derece :D
    moda bakimindan bile CL ondan bundan alinti tam olarak kendi tarzi bile yok bir kismini stilistler hallediyor diger kismini kendi alintiliyor iste bir sekilde yuvarlanip gidiyor
    ve evet CL bir GD olabilmek icin once sarki yazmayi ogrensin
    Teddy oppasinin al sana sarki demesini beklemeden bisiyler yapmali
    daha yaratici olmali mesela TBF'de su malum tum kotu kizlarim icin kismini o yazmis ne anlamsiz sozler onlar huh
    ki sarkinin tamami oyleydi ya neyse
    bu kadar CL yeter :D

    gelelim Ri'ye
    seungri ile ilgili ne desem bilemiyorum sesini begenmedigim tek BB uyesi degil ama en begenmedigim uyesi o bisiyler yapmaya calisiyor cabaliyor takdir ediyorum ama ne ilk albumunu ne de bu albumunu birden fazla kez dinlemedim isin garibi sarkilarini bile tam dinleyemiyorum basliyorum sonunu getiremiyorum ses tirmaliyor kulagimi yarim birakiyorum haksizlik mi bu acaba diye soruyorum kendime ama dinleyemiyorum olmuyor
    Panda'm umuyorum ileride benim dinleyecegim tarzda soyler ne diyim :)

    veee....

    ben bir VIP'im ve bunu seviyorum ben o 5 cocugu bias secmeden seviyorum hepsi benim bebeklerim ayrica ukala olduklarini dusunmuyorum sanki tamam azcik oyleler :D :D ama abartiya kacmiyorlar bebekler
    GD'ye gelince o cocugu cozemiyorum birden fazla GD var sanki her yerde ayri bir yuzu cikiyor karsima resmen bazen kucuk cocuk bazen kocaman adam bazen simarik bir velet oluyor ama her haliyle kabul gene yineliyorum abartiya kacmadan
    cunku hem BB'de hem GD'de var bir ucmak kendini bisiy sanmak herkesten ustun gormek felan bunu YAPMASINLAR bir tek onun disinda ne isterlerse buyursunlar :D
    EXO hic dinlemedim cevremde cok ovgu aliyor ama ben K-pop olarak cok az kisi dinlerim bu yuzden dinlemedim ama ister BB olsun ister baska bir grup caylak ve senelerdir bu iste olan gruplar ayni kefeye konmamali o seneler ah o seneler cok sey ifade ediyor ve etmeli bu yuzden calisinlar gelicekteki en iyilerden olsunlar derim

    devamini beklerim yazilarin sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay, çok tişikkirliiiir :D

      Aynen, önünü alamadık. Lost esprisi yapacağım yakında :D

      İŞTE BİZE BÖYLE BJ'LER LAZIM. HER BJ CL EN İYİSİ DİYE GEZİYOR, GİDİP KAFA ATMAMAK İÇİN KENDİMİ ZOR TUTUYORUM.

      CL liderliği hak ediyor. Dara çok içine kapanık, BOM çok utangaç, Minji çıkış yaptıklarında daha çocuktu. Bu yüzden CL en uygunuydu. :P

      Doğrusu ben GD'nin sesini Ri'nin ki kadar bile beğenmiyorum. T.O.P'nin No Dignity cover'ından sonra onun sesini gerçekten çok beğenmeye başladım. Ama olsun, kulağına hitap etmiyorsa bu haksızlık etmek değil ki :P

      Çok teşekkür ederim, sen de yorumlarını eksik etme buralardan :D

      Sil
    2. :)))

      liderlik basli basina baska bir kavram ya hani ondan lider demek ayri boyut demek benim icin
      muzige gelinceyse sanirim GD liderlik konusunda citayi baya yukselttigi icin CL'i bu anlamda da yetersiz buluyorum demiyeyim de tam bu rolun insani olarak gormuyorum
      sebebi sanirim herseyi Teddy oppanin yapmasi ben 2NE1'in lideri olarak Teddy oppayi gordum hep bu degismeyecek sanirim bende :D
      uyelere gelince BOM lider olamazdi ,Dara cozemedigim bir kimse ,Minzy kucuktu kesinlikle yapamzdi evet en uygunu CL'di onlara gore de ki yapmislar evet hatunun karizma malum bundan isi goturuyor :D ama gene de soyle dusnuyorum lider olmadan birisinin iyi bir lider olup olmadigini ve ya olamayacagini bilemeyiz
      belki de diger kizlarda gotururdu bu isi kim bilir ama boyle karar verilmis saygi duymak duser
      2NE1 ve CL candir :)

      evet BB'de birden fazla sesi zayif uye var GD'nin sesi....... evet oyle muhtesem bir ses degil kimine gore iyi kimine gore kotu ben mesela rap yaparken begeniyorum o sesi ama bazi sarkilarda sesini tizlestirmesini begenmiyorum kulak tirmalama asamasina geliyor ve de rap disinda soyledigi her sarkisini da begenmem onun mumkunse hep rap yapsa
      TOP zaten ayri bir dunya ama ben seviyorum onun sesini sanirim
      grup olarak sarkilarda o sesler bir butun oluyor ve ortaya muhtesem seyler cikiyor ama is sololara gelince durum degisiyor :)

      Not:senin gibi VIP ve azbucuk BJ :D tanidim ya cok sevincliyim bu ilk :D
      daha once bisey soylemeye pisman edenler oldu acikcasi hepsi birer avukat oluyorlar is elestiriye gelince oysa bilmeliler ki mukemmel insan yok :)

      eksik etme dedin etmedim :D
      saka bir yana da cenem dustu huh
      ama bu boyle sicak bir ortam buldugumdan sanirim :)

      Sil
    3. BJ'lerin genelinde var bu "Aman grubumuza toz kondurmayalım!" halleri. Çok sinir oluyorum. Fandom'ıma molotof atasım geliyor dhgfsd

      Sil
  8. Blogunu bugün fark ettim ve kpop hakkındaki tüm yazılarını okumaya başladım.Bu yazıda duraksadım çünkü yorum yapmadan geçersem haksızlık olacaktı.Kelimesi kelimesine katıldığım bir yazı olmuş bu.Bir VIP bir Bigbang aşığı olarak sana katılıyorum.Sadece Bigbang konusunda değil CL konusunda da.Ben BJ değilim ama dinlerim izlerim.Çünkü bu kızların çok ayrı karizması var.Beni Bigbange bağlayan şeylerden biri de sahnedeki karizmaları olmuştu.Koreografiyi sallamadan kafalarına göre takılmaları,canlı performansları..Her şekilde farklılardı.2ne1 da öyle,özellikle CL.Bu kıza hayranım.Duruşu yaptıkları havası çok ayrı.Ta ki baddest female olayına kadar :D Hala seviyorum çünkü tekrar eski tatlı CL olmuş gibi bu aralar.Sadece YGnin verdiği bi yetki ile(büyük ihtimal) biraz burnu büyümüştü ama atlattı gibi.
    Daha çok şey yazılır bu yazıya ama aynı şeyleri tekrar etmekten başka bişi olmaz.Eline sağlık,böyle yazıları daha çok yazarsın umarım,blogu takibe aldım bol bol okurum^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk olarak sana Hoşgeldin'lerimi göndereyim öyleyse. Eski yazılarımı okuma ama memnun değilim onlardan fgdhfgfds

      Evet CL'de o halleri fark ettim, biraz daha yumuşadı sanki. Umarım bir an önce şu egosundan tamamen kurtulur. İş yok ego var...

      Şu sıralar çok yazıyorum, çok teşekkür ederim, yine bekleriim :D

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar