In the Mood for Love - Küçük Filozof'un Kocaman Eleştirileri 133


WKW çeksin, ben izleyeyim! Çok ciddiyim. Bir insan bu kadar mı harika olur?! Tarantino'yla kapışır gözümde. O derece seviyorum! (Tarantino ebedi ve ezeli feyvrıt beyaz perde dehamdır da :")

2046 yazımda bahsetmiştim hatırlarsanız. Wai'nin 2046'nın her ne kadar "Devam filmi değil!" açıklamaları olsa da, alenen In the Mood for Love'un devam filmi olduğu gerçekliği de yerini almıştı hatta... Hah, işte ben In the Mood For Love'ı izledim ve demek istiyorum ki; ÇAKAAAAL. 

Aynı zamanda bu film, WKW'nin aştığı film olarak görülüyor. Ödüllerinin haddi hesabı yok. Üstelik film sadece 1 saat 38 dakika.


Filmde, Chow'un eskiden aşık olduğu o Su Li Zhen ile arasında yaşananlara doğru yoğun bir yolculuğa çıkıyoruz. Konuya çok girmeyeceğim ama, allam bu nasıl bir filmdir?! Yani, Bigbang Love Juvenile A'de de bir mind fucker'lık vardı. Ama o filmde bir ekşın, bir soru, bir akıl kurcalama da vardı. In the Mood For Love'da her şey alenen ortada ama aralarındaki tutku (ki hiç cinsellik içeren sahne yoktu) beni gerdi burada. E, hani, ne oldu?!?! şeklinde, bir boşluğa kapılıyorsunuz film bittiğinde bu arada söyleyeyim. (Rahatsız olduysanız, gidin 2046'yı izleyin, te allam) Fakat yine de bu boşluk hissini seviyorum. (Normalde nefret ettiğimi biliyorsunuz tabii ama WKW işi olunca işte :") (Bkz: Happy Together, Chungking Express)

Görsellik hatırına izleyin, Tony hatırına, ses tonunu yidiğim Maggie hatırına izleyin.

Sonra, 2046'yı izleyin.

Hah, bir de Lust, Caution'a da bir göz atın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar