As Tears Go By *WKW*


Filmin afişinden daha estetik diye Andy Lau'ya bırakıyorum işi dgfjd

Size benim daha vitamin olacağım portakalın, vitamin olduğu zamanlardan bir film getirdim; As Tears Go By. (25 yaşında film.) Wong Kar Wai'nin ilk filmi. Bu yüzden izlemeyi hep istiyordum. :") Başrolleri efsane adam Andy Lau ve efsane kadın Maggie Cheung.

Wah, serseri, anı yaşayan, tehlikeli, hafif psikopat ve kardeşlerine karşı zaafı olan genç bir adamdır. Bir gün, annesi (miydi) ona, daha önce tanışmadığı kuzeninin kısa bir süre onda kalacağını söyler. Wah başta rahatsız olur. Ngor geldiğindeyse, onun hastalıktan dolayı burada olduğunu öğrenince nispeten yumuşar. 

Wah'ın başı her belaya girdiğinde adım adım yakınlaşan bu iki insan, çok geçmeden birbirlerine aşık olurlar. (Ama insanların sonunu zaafları getirir, bunu unutmuşlar.)

WKW ilk filmi olmasına rağmen, cidden ben buradayım diye bağırıyor. Bir insan bir filmi nasıl 90 dakika çeker de izleyice üç saat izlemiş gibi hissettirir hala anlamış değilim. Happy Together'da da, Chungking ve In the Mood for Love'da da böyle oldu. Sanırım bazı mesajları gereksiz diyaloglardansa nesnelerle anlatmasından bu. Ayrıca WKW'nin yönetmenliğinin yanı sıra William Chang (tüm WKW filmlerinin sanat yönetmeni) dehasını adeta şiirsel bir görsellikle göstermiş.



ve favorim

Kesinlikle izleyin diyebileceğim bir film değil. Fakat durağan, kesin bir başı ve sonu belli olmayan, WKW işi filmleri seviyorsanız, izlememek büyük kayıp.




Yorumlar

Popüler Yayınlar