5 Centimeters per Second - Küçük Filozof'un Kocaman Eleştirileri 134



Byousoku 5 centimeter, uzun zamandır izlemek izlediğim bir animasyon filmdi. Konusundan ziyade, tumblr'da gördüğüm fotoğraflardaki renk kullanımı ve görsellik çok etkilemişti beni. Makato Shinkai'nin, Koto no Hana no Niwa'da da artık gerçekçiliğin sınırlarını zorlamış o görselliğinden sonra, Nehir, hemen başlıyorsun bu enimeyşın'a, dedim kendi kendime. 

Anime 3 bölümden oluşuyor.  1. Bölüm Seçilmiş Kiraz Çiçekleri'nde, ana karakterimiz Tohno Takaki, 13 yaşında bir ortaokul öğrencisidir. İlk aşkı ve en yakın dostuyla buluşmak için sözleşmişlerdir. İlk aşkına hiç söyleyemediği bir şeyi söyleyecektir bunca yıldır...Aishiteru. 

2. Bölüm Kozmonot'ta Tohno artık üniversite tercihlerini yapan bir delikanlıdır. Uzun zamandır ilk aşkı Akari ile görüşmemektedirler. Zira, iletişimleri de kopmuştur... Hiç gönderemediği mail'ler, bitmek bilmez sıkıntısı, silinmeye mahkum satırlar... Derken bir kız çıkar gelir hayatına. Aslında en başından beri oradadır ama Tohno fark etmemiştir. Sumida, Tohno'nun fikirlerini değiştirebilecek mi? Yoksa Sumida'nın tek taraflı aşkı ebediyen sessizliğe mi mahkum olacak?

3. ve son bölüm Saniyede 5 Santimetre'de Tohno artık 20'lerinin sonuna gelmiş bir erkektir. Kendini hayatın koşturmacasına kaptırıp, tükenmiş, kendini, kendine adamıştır. Fakat, hala unutamadığı, her yerde aradığı biri vardır: Akari.


Fazla dramatik ve romantik bir animasyon. Hele ilk hikaye beni kangren etti desem yeridir. Ağlayan erkek, engeller, sakuralar... ALLAM YAREPPİM. Çok sıkıldım, öyle böyle değil... Hatta, karakterleri izlemeyi bıraktım, gittim buluta, trene, dağa baktım. Çizimler karakterden daha ilgi çekiciydi ama ben ne yapayım şimdi dfshg Yalnız şaka yapmıyorum, 2007 olmasına rağmen her şey o kadar detaylı, renkli, uyumlu ve göz kamaştırıcıydı ki... En ufak bir böcek sesi bile filmde yerini almıştı. Zaten Makato'nun yaptığı filmlerde konuya pek takılmayacaksın. Görselliği yeter dhgfhjk



Bir de ben gittim şu 1080p'lik dev televizyonda açtım izledim görselliğin hatırına. Muazzamdı cidden.



Yorumlar

Popüler Yayınlar