2046 *Bilinmeyen Bir Geleceğe Doğru* - Küçük Filozof'un Kocaman Eleştirileri 123


Happy Together'ın ardından bir WKW filmi ile yeniden karşınızdayım.  

 Dünyanın dört bir tarafı tren yayları ile çevrilmiş. Trenlerin ise tek güzergahı 2046. İnsanların gitmeye can attığı bir tarih 2046. Çünkü, 2046 senesinde, yarım kalmış aşklarınızı, mutluluklarınızı ve sevinçlerinizi bulabilirsiniz. Size "Keşke..." dedirttiren her şeyi yaşayabilirsiniz. Çünkü anılarınız 2046 senesinde, sizin tarafınızdan yaşanmayı, değiştirilmeyi ya da aynı bırakılmayı bekliyor. Bu sadece bir söylenti gerçi. Çünkü 2046'ya giden hiç kimse, geri dönmüyor. Bir kişi hariç...

Bunlar bize satırlardan kalanlar. Yazar Chow'un yetenekli kaleminin ürünü olan bu satırlar, aslında Chow'un hayatlarına girdiği insanların, onun ütopyasına bir yansıması. Yaşadığı olayların, tanıdığı kadınların ve hissettiklerinin olanca dürüstlüğüyle, kağıda yansıması... 


2004 yapımı filmimizin başrol koltuğunda, WKW'nin vazgeçilmezi Tony Leung var. Ek olarak Li Gong ve güzeller güzeli kadın Faye Wong filmin diğer mihenk taşları. 
Seyirci, bir 60'lara bir de 2046 ütopyasına gidip gidip duruyor. Bunun amacı, büyük ihtimalle, bizlerin, 2046'da dönen olayların, gerçek hayatta Chow'un yaşadığı hangi olaya/kişiye tekabül ettiğini anlamamız.

Film, o kadar akıcı ki... Happy Together da böyleydi, zaman nasıl geçiyor anlamıyor insan. Arada siyah beyaz sahneler, gözlerinizi şenlendiriyor. Görüntü yönetmeninin kalitesi göz doldurur vaziyette. Tony Leung şiir gibi oynuyor karakterini. Bakışları, tavırları... Happy Together'daki karakteri nerede, bu filmdeki karakteri nerede... 

Bu film, aslen In the mood for love filminin devamı sayılıyor izleyiciler tarafından. (Bana göre de öyle. Filmi izlemesem de hakkında çok şey okudum. İzleyeceğim bir ara. :") Fakat WKW, devam filmi olmadığını, izleyicilerin bunu farklı bir film olarak düşünmelerini istemiş. Benim için problem yok, daha In the mood for love'u daha izlemedim sonuçta. :")

Muazzam bir filmdi gerçekten. Fakat, arzu, tutku ve onun peşi sıra gelen malum sahnelerden rahatsız oluyorsanız, pek tavsiye edebileceğim bir film değil.

Yorumlar

  1. wong kar wai canavarı olabilirim. diskografisini izleme gibi bir düşüncem var. in the mood for love'ı izledim, aslında yavaş yavaş 2000'lere de kaymayı düşünüyordum ama yazını okuyunca hemen bu filmi izlemek istedim. teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay be! Diskografisi demek... *.*

      Böyle bir izleme isteği uyandırabildiysem ne mutlu bana, rica ederim.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar