Okudum #1

Ben genelde burada kitap tavsiyeleri yazmıyorum ama bir ilk yapayım dedim. :3 Son zamanlarda okuduğum kitaplar var sizlere önericiğim leydiz end centılmıns.


Burada gördüğünüz tüm kitaplar, odamın "istif" köşesine kitaplığımdan terfi ettirdiğim "okunacak" ya da "okundu" kitaplarım. Okunmuş pirinçten daha faydalılar sınavlarda. fhgdsfh


Bende kitabın bu baskısı var ama ŞU BASKISI ÇOGSELMİŞ! Şansıma tüküreyim. Keşke bu baskı yerine, Albert'lıyı alsaydım. -_-

Doğruyu söylemek gerekirse Başkaldıran İnsan gerçekten ağır bir kitap. Bazı sayfaları anlamak adına bir kez daha okuduğum çok oldu. Özellikle de benim gibi dikkatini uzun süre bir şeye veremeyen biri için bazen işkence halini alıyordu ama verdiği fikir çok iyiydi. Genel olarak tanrı-insan ve kulluk bilinci ile ego irdelemeleri içeriyor. Benim felsefi tanrı algıma tam uyuşmasa da, farklı bir perspektifle hem insanın duygu ve isteklerinden kaynaklanan acizliğini hem de ulu bir güç karşısında özgürlük mücadelesini anlatıyor. 

Atesit bir yaklaşıma göre, Tanrı (ulu ve insani özellikler -gözetme, cezalandırma, koruma, ödüllendirme- gösteren) ve din insanın, evrimleşme sonrasında düşünebildiğinin farkında olan bir hale geldiğinde kendine rol model belirlemek amacıyla yarattığı bir varlıktır. Diğer bir değişle size doğruyu gösteren bir tabeladır. 



Nazım'ı, Asaf'ı ve Süreya'yı birçokları bilirken Turgut Uyar adeta şiirle ilgilenenlere adanmış bir şair olup çıkmış. Muazzam bir kalem, düş gücü ve akılla şiirlerini imrenerek, yeri geldiğinde kıskanarak ve delicesine hayran olarak okudum. Çok fazla bir şey söylemeyeceğim ama Nazım ve Asaf'tan sonra beni en çok etkileyen şairlerden biri Turgut Uyar. 


Adaş filminin besin kaynağı Genç Hitler, Hitler'in karakterine çok farklı bir ışık tutuyor. Führer olmadan önce, faşizan düşünceler besleyen ve sonsuz-hastalıklı bir söze ilhamla beslenen Hitler'den kim yüzyılların en büyük katilinin çıkacağını tahmin ederdi ki? Öylesine silik bir karakterinin, parlamak için kendini paralayan birinin içinden...  Gerçekten yazar çok ince eleyip sık dokumuş. Hitler adına, Hitler'in birinci elden kitabı Kavgam hariç okuduğum en iyi şeydi diyebilirim.

Şu üç kitabın içinden favorim kuşkusuz Başkaldıran İnsan. Özellikle din ve tanrı algısına sıkı sıkıya bağlı olan insanlara öneriyorum. Farklı bir bakış, farklı dinden yahut inanmayan kimselere hoşgörü getirebilir size.

Yorumlar

Popüler Yayınlar