Hana Yori Dango 2 *Leyla ile Mecnun, Ferhat ile Şirin, Domyouji ile Makino* - Küçük Filozof'un Kocaman Eleştirileri 118


1,5 yıl aradan sonra Hanadan'ın 2. sezonunu an itibari ile bitirmiş bulunmaktayım. Ve adeta çocuğunun evlendiğini gören bir anne edasıyla, buğulu gözlerle ekrana bakıyorum şuan. :") Gerçi daha bunun filmi var, o zaman bahse varım ağlayacağım dfrygd.



BOF izleyenler biliyordur, Gu Jun Pyo Makao'ya falan gidiyordu, bir kızla nişanlanıyordu, sonra hafızasını kaybediyordu. Oradan bir kız daha Jandi ve Jun Pyo'nun arasına giriyordu vesaire vesaire... (Yalnız izlemeyenlere 25 bölümlük spoiler verdim fygtjd) Burada da, işler daha orijinal, daha güzel işlenmiş bir biçimde böyle devam ediyor. Ama belirtiyorum, BOF gibi sıkıcı, drama-queen ve pembe dizi edasıyla işlenmiyor dizi. Bildiğimiz öğüt verici, duygu seline boğan ve bir o kadar gerçekçi, hümanist bir yaklaşımla insan yüzünde :") şu ifadeyle tüm diziyi geçiriyor. 


Ve tüm kalbimle söylüyorum -her ne kadar hala izlenecek 2 adet Tayvan versiyonu ve yolda olan Amerikan versiyonu olsa da- adları ne kadar değişirse değişsin, Makino ve Domyouji karakterlerinin en iyi izleyiciye aktarılan karakterler olması bir yana, kimse bu iki karaktere Matsumoto Jun ve Mao Inoue kadar iyi can veremez... F4'da tabii ki! Bir Triples olarak tüm kalbimle söyleyebilirim ki, Oguri Shun ve Hanazawa Rui'yi tek geçerim. Ki Oguri'nin de bu dizide oyunculuğunun nasıl master reberu olduğunu da gördük sanırım. Adam her rolün altından kalkıyor ladies! :") 

Ayrıca, Matsu'nun oyunculuğu... Bu oyunculuk değildi bence. Baya, cidden aralarında aşk olduğuna inanan kesimdenim ben Mao ile. O bakışlar... Buzzer Beat'ten sonra ilk defa böyle ışın ışın havada aşk kokusu var moduna girdim, ki Jun ve Mao'nun kullandıkları couple eşyalarına bakarsak hiç de yanılıyor sayılmam.(Gerçi Japonya'da bu ikisinin gerçek bir çift haline dönüştüğüne inanmayan yok :") 


F4 konusuna gelince... Japon F4'un  artısı da kesinlikle K-versiyonu gibi Kim Joon'un karakterini yani Akira Maiasaka'yi bir kenara atmamasıydı bence. Akira'nın ailesini, karakterini ve sevecenliğini, Nishikado'nun içten içe yaşadığı tüm bu aşk acılarını, Domyouji'nin olgunlaştığını ve bir çocuktan bir erkeğe dönüştüğünü, Rui'nin onda Küresel Isınma etkisi yaratan Makino sayesinde içindeki buzları erittiğini, yücegönüllü olmayı, mütevaziliği, müteşekkirliği, fedakarlığı ve affediciliği gördüm ben bu dizide. 

Benim için dizilerin Kami-sama'sı, ezeli ve ebedi efendisi, en önemlisi sayılan Gokusen'in yanında yerini aldı Hanadan. Kim ne derse desin, Hana Yori Dango mangasının uyarlamaları içinde en muazzam olanı.

Ayrıca, Nishikado'nun motoru... BİR GÜN BENİM OLACAKSIN.


Yorumlar

  1. Hala izleyemedim şu diziyi... İzlediğim ilk uzakdoğu dizisi BOF'tu. O zamanlar romantizme aç olunca bayıla bayıla izlemiştim tabii fjksdj Şimdi çok itici, yapmacık, çocuksu, anlamsız -daha sayabilirim- geliyor. :') Hana Yori Dango'nun öyle olmadığı, Korelilerin işi pembe diziye dönüştürdüğü konusunda umudum büyük ama başlayasım gelmiyor işte... :D Cesaret edip başlayacağım umarım bir gün. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eeeh?! O.o Shiru, seni temin ederim Gokusen kadar seveceksin! :D

      İşte HYD ne itici, ne çocuksu ne de anlamsız. Muazam bir dizi yahu. :D EVET, HATTA KORELİLER İÇİNE ETMİŞ HALDE. :")

      Umarım Shiru, ganbatte yftdhj :D

      Sil
  2. ben ilk önce BOF dizisini izledim daha sonra hanayori dangonun ikinci sezonuna denk geldim yanlışlıkla :) izleyeli çok oldu bu diziyi ama senin yazını okuyunca tekrar tüm bölümler geldi aklıma hatta bu gece tekrar izlemeye mi başlasam ne yapsam :D
    kesinlikle bu çift kadar birbirine aşık olarak bu tipleri canlandıran görmedim ben ki bende hali hazırda tüm çevirilerini izledim tayvan çin( ben çin versiyonu diye biliyorum ama sen yazında iki adet tayvan demişsin emin olamadım bak şimdi :D ) japon ve kore kesinlikle benim birincim japon :D
    başrolün tüm dizilerini falan izlemiştim hana yori den sonra tamam BOF daha çok fan toplamış olabilir ama soğuk nevale kimi sevdiğini son bölüme kadar bile emin olamadığımız jangi yerine Makino ve Domyouji aşkı sıcacık ve kesinlikle ifadesi bu :') hem de dizinin başından sonuna kadar :D
    çok uzattım yorumumu ama şuna değinmeden gitmeyeyim filmi kesinlikle izle çünkü her şey yerli yerine oturuyor ve kesinlikle çok güzel çekmişler iç geçire geçire izlemiştim ben :D filmi izle ve yazı yaz bende yine yoruma geleyim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende BOF'u ilk bitirdiğim zamanlarda, yanlışıkla ilk bölümünü açmıştım. Sonra "BU KORECE DEĞİL Kİ?!" deyip kapamış, 3 ay sonra da tesadüfi HYD'ya başlamıştım. :D

      Eh, tasdikli onaylı iddiam var öyleyse. :D Ben Tayvan ve Çin'i hep karıştırıyorum, bakma sen bana Tutarsız :D

      Aah, keşke şu Hanadan'ı soğuk bulan arkadaşlar da bunun farkına varsa. -_-

      İzledim bilee! :D Şimdi yazısını yazıyorum zaten. :D

      Sil
  3. şimdilerde güneşi beklerken diye bir dizi var BOF tan alıntı olduğu söyleniyor (eğer öyleyse dizi kendini iyice bozdu)bu BOF tan alıntı denmesi kanıma dokunuyor işte adamlar bunu almışlar ilk mangasını sonra animesini en sonunda dizisini yapmışlar... kore dizilerini gerçekten seviyorum ama hanakimi nin de kore VERSİYONU yapıldı ama herkes kore dizisi diyor çok üzülüyorum :( HYD ye gelince beni asya aşığı yapan dizidir.Final filmi bende duygu seli yarattı resmen film bitince 3dk kalıyorsun öyle "aaa bitti mi yani şimdi" diyorsun böyle gözünden iki damla yaş akıyor falan kusura bakmayın daldım konu ya hemen ama diziyi bitireli 3 sene oluyor böyle konular gelince HYD aşkım depreşiyor. :)

    Not :Eğer içinizde Kore fanı varsa 7 Eylül de geliyorlar İstanbul a Super Junior, BEAST, MBLAQ, FTISLAND, miss A ve Ailee biletlerlerin 3/4'ü tükenmiş bile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Güneşi Beklerken resmi olarak HYD'nin uyarlaması olan BOF'un uyarlaması. Bence de iyi saçmalamışlar ama görüntü yönetmeni ve müziklerinin hatırına izliyorum ben. :P

      Bende öyle kaldım desem yalan olmaz ghdsgfhjk

      Ben varım, ben varımmm! :D

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar