Happy Together *Bir Wong Kar Wai Filmi* - Küçük Filozof'un Kocaman Eleştirileri 110


Bana göre oldukça uzun bir zamandır yokum buralarda. Gerçi varım da, taslaklarda varım. 3 tane müzikle ilgili yazı beni bekliyor, ben kotamı... :") (Ayrıca bir dolu yorum yazma hayalleriyle yanıp tutuştuğum yazı var, bekleyin beni.) Bu çilekeş bekleyiş sırasında da babamın bürosundaki interneti bir güzel sömürdüm. Gelsin albümler, gitsin filmler ve yaşasın korsan! dfjgdk


Aa, ben size okuldan bahsetmedim değil mi? O.o Hayatımın ilk çüktürnamesini aldım. Hem de ortalamam 76 olduğu halde. :):):):) Neden mi? Matematikten beni bırakan bir öğretmene sahibim!!!! Yeayyy!! -_- Neyse pek umurumda değil, sonuçta insan düşe kalka öğreniyor ve yeni bir deneyim oldu benim için. Allahtan acıyıp bana bir adet "Başarı Belgesi"ni çok görmemişler. :") (Not: Ben hayatımda sadece 7. sınıfın 2. döneminde Teşekkürname aldım. İlköğretim mezuniyet ortalamam da 95 idi. Fakat gelin görün ki lise beni fucked up!)

Her neyse, günlerden bir gün ben amansız ve umarsızca Blog Tour~2013~ yapar iken, Kimbapsushi'nin (ki zamanında No Regret'i de onun eşcinsel filmlerle ilgili yazısından izlemiştim) eşcinsel temalı filmlerle ilgili yazısından Happy Together'ı gözüme kestirdim. Çünkü koyduğu o resim çok güzeldi be mate! (Şu sıralar her gün 5-6 saat damardan skins alıyorum da. :") Sonra da Türkçe altyazılı paylaşım bulunmadığından gittim torrent olarak indirdim. (And thanks goes to Isohunt...) 

Film daha önce peek çok kez methini duyduğum "dahi" yönetmen Wong Kar Wai'nin. Ki Happy Together benim izlediğim ilk WKW filmi oluyor.  (H.T'ın senaryosu da WKW'dan çıkma)

Filmin başrolleri, çok mu çok olan aktör Tony Leung ve ikon, ekol, idol ve daha nicesi olan Leslie Cheung'a ait. Chang Chen'de filmin bir artısı. (Anlamamış olanlar için: Film eşcinsel iki aşığın hikayesini anlatıyor.) 1997 yapımı filmin müzikleri de en az görsel açıdan zenginliği kadar harika! 

(Filmin Türkçe çevirisini de bu gece yapıyorum hanımlar)

Gelelim konuya ve işlenişe... Film siyah-beyaz bir biçimde, ım, malum sahnelerden biriyle açılıyor. Yani biz Lai (Tony Leung) ve Po (Leslie Cheung)'nun hikayesine belki de en ortadan giriş yapıyoruz. (spoi: ve yine ortadan çıkıyoruz) Lai, duygusal ve vefakar taraf iken Po içip sıçıp ortalığın ağzına eden, badboy, playboy taraf oluyor. Bu yüzden bu birbirlerinden ayrı yapamayan, birlikteyken de birbirini tüketecek kadar seven iki insan filmde yerini alıyor. Üstelik Po ve Lai, yaban ellerinde yabanında, hayallerimin şehri Buenos Aires'teler... *.* 

Filmin öyle atrakşınlı, inişli çıkışlı bir işlenişi yok. Aksine bakarsanız gayet "havada", "yumuşak" ama bir o kadar da "sert" işlenmiş... Ah bilirsiniz işte, dahi yönetmenler! *gözlerinidevirir* Şaka bir yana, gerçekten, gerçekten insan doğası üzerine güzel bir filmdi bence. Üstelik öyle No Regret'te ki gibi "Benim oğlum hetero!!!" diye triplere giren ana-baba da yok ortada. Sadece bir aşk, iki insan ve bir şehir var. Hah, bir de şu çok sevdiğim replik...

-Chang'ın nasıl mutlu olduğunu sonunda anladım, çünkü her zaman dönebileceği bir yere sahip.

Haydi kalın sağlıcakla! (Bu filmi izleyin... Lütfen.)

Yorumlar

Popüler Yayınlar