Türkiye'de Japon Hayranlığı VE Birkaç Densiz Hallyu Hayranı

Ichigo Kurosaki - Bleach

Millet olarak "Çekik-sever" olmamızın yanı sıra, bazılarımız bu çekikleri ayırt edip, onları milletine göre sınıflandırıp, bir mukabele seçicilikle "-sever"likten, hayranlığa terfi ediyorlar. Ve şuan bu yazıyı okuyan on kişi varsa altısı rahat, Doğu'nun Uzak diyarlarından, ona pek yakın gelen Kore'yi kendine seçmiş, kalbinde K-dramaları ve K-müziği ile mutlu mesut yaşıyordur. 

Üçü Uzak Diyarlar'ın en uzak vilayeti, Samuray diyarı Nippon'u kendine mikata bilmiş, pek sevimli ama sinirlendiğinde içinden tamamen başka biri çıkan insanlardır. O da kulaklığından ruhuna akıp gelen Japon müziği ile, göz bebeğinden gönlüne yerleşen Japon doramaları ile, kendince deli dolu ama bir o kadar da mütevazi hayatını sürdürüp gidiyordur.

Ve geriye kalan o son bir kişi, büyük ihtimalle Bleach animesinin görsellerde aramasını yapan ya Uzak Doğu'ya tamamen uzak ya Otaku olma yolunda ya da Bleach'i çoktan yemiş-yutmuş, nostalji yapmak isteyen biridir.

 ***

Bir çoğumuz Türkiye'de en çok Hallyu hayranı var sanırız... Fakat yok öyle bir dünya! Türkiye'de en fazla hayranı bulunan Asya milleti, kuşkusuz Japonya'dır. Bazılarının "Hönk?!" sesi kulaklarıma kadar geliyor... Şöyle ki, Anime&Manga olgularının Türkiye'deki hayran kitlesi uçmuş durumda. Şuan bir milyon dahi olmayan Hallyu hayranı varken enginlere sığmayıp taşmış ve biraz da aşmış bir anime izleyici ve onu biraz arkadan takip eden küçük kardeş manga okuyucu kitlesi var. 

Ama işi kategorize edersek, Anime&Manga hayranları işin içinden çıktığında, geriye elimizde yoğun ilgi gösterilen alanlarıyla;

-JRock
-JPop
-JDorama

kalıyor. JRock dinleyen bir kesim, JPop ve JDorama'lardan alakasız takılırken, JDorama izleyenlerle JPop dinleyenler neredeyse aynı kişilere denk geliyor. Ki bu üç ana dalı topladığınızda da "çekirdek aile" çıkıyor ortaya. 

Peki biz Japon hayranları neden bu denli azız? 

Çünkü Türkiye'de (benim bir hayli sıkıcı, noksan ve çoğunlukla yersiz bulduğum) K-drama hayranları çoğunlukla, "Japon dizileri çok kötü oluyor-MUŞ." (Kendi izlemiyor, başkalarından duyduğuyla yazıyor), "Dilleri İĞRENÇ!" (Affedilemez. Korece de dünyanın en kibar diliydi tabii.) ve ya "Hiç yakışıklı erkek yok, kızlar çirkin!" diye geziyor. (Koreli hatunların estetikle dahi Japonya'nın doğal güzelleriyle nazarımda ve dünya nazarında yarışamayacağını belirtmeden geçemeyeceğim. Yakışıklı erkek konusuna gelirsek, Koreli namjalara hiçbir şey söylemiyorum amma ve lakin Japon otoko'ları küçümsemenin bir hakaret olduğunu düşünüyorum. Adama "Kör müsün birader?" derler, çarpılırsın.)

K-Pop hayranları "Japonca pop ÇOOĞK kötüüğ!" diye dolaşıyorlar. Bir nebze haklılar, yani dinlediğin adama göre değişiyor TIPKI KORE'DE OLDUĞU GİBİ. Yani sen Baek Ji Young dersin ben Utada Hikaru derim, ezer geçerim. Sen BoA dersin, bende BoA'nın en yüksek satış rakamlarına Japonya'da ulaştığını hatırlatırım, sen G.NA dersin, Ayumi Hamasaki derim, beynin patlar. Sen Gummy dersin, ben susarım. Çünkü Gummy'yi çok seviyorum. :") Ama beni kızdırırsan bir Koda Kumi derim nereden geldiğini şaşırırsın. Sen IU dersin, ben çok namüsait yerlerimle gülerim. Sen Ailee dersin ağzımı açmam. Lee Hi dersin, yavruceği Namie Amuro ile kıyaslamak haksızlık olur diye susarım,  Ve sen bana gelir Lee Hyori dersin, Lee Hi'da kendimi tuttuğum Namie Amuro'yu hide'tle önüne koyarım. (X Japan hide)  

Ben niye mi bu kadar sinirlendim? ÇÜNKÜ DENSİZ HALLYU HAYRANLARINDAN BİRİ GİDİP "K-POP J-POP'U DÖVER, KORE JAPONYA'YI YER!" MUHABBETİ DÖNDÜRMÜŞ. Saygı duyamıyom ben eyle Japonya'ya hakarete vardıranlara! Önce bi' adam olcan, indircen o eli. Hem sen nassı küçümsüyon Japonları ya, klavyeye bunları yazdığın o parmakların kırılır, günah en başta! *.*

not: Sanmayın ki ben Anti-Koreci takılıyorum. Alakası yok. Ben Korelileri de, haddini bilen hayranı da çok severim. Ama iş, Japonya'ya hakarete vardığında animelerdeki o keskin göz efektimi atar, katanayla dalarım adama. :")

Yorumlar

  1. Yazına baktım da sanırım ben J-pop, J-drama, anime-manga ve anime sayesinde az da J-rock dinleyen bir kesime giriyorum. :D

    Neyse güzel konuşmuşsun. Ben Kore hayranı değilim ve hiçbir zaman tutup da bilmediğim şey hakkında yorum yapmaya kalkışmadım. En çok öyle tipler sinir ediyor beni. Geçende ben de şeyi gördüm, Itazura na Kiss draması çekiyor ya Japonlar bu sene, biri Kore'den almışlar diye yorum yapmış. Gel de çıldırma. Bilip bilmeden konuşmasın lütfen kimse. -_-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman "Altın Kesim"densin Haru :D

      Ahahahaahahahahahahahahahaha!! :D Güldürmesinler beni >.< Hayır hani Tayvan'dan aldılar deseler neyse (dizi bakımından), ama KORE! Susuyorum artık...

      Bir de BOF'un Türk versiyonu geliyor ya, bir tepki bir tepki... Herkes diyor ki, Nasıl uyarlarlar ya?!!

      Fakat nedense Bof'un Hana Yori Dango'nun Tayvan uyarlamasının bir uyarlaması olduğunu unutuyorlar. >.< Aynı şeyi zamanında To The Beautiful You'da da yaptılar. >.<

      Sil
    2. Vavvv, Altın Kesim. Sevdim bunu. :D

      Değil mi? Kore uyarlayınca sorun yok. Ama pardon onlara göre Kore hiçbir şey uyarlamıyor ki? Herkes Kore'den alıyor. u_u

      Yanlış anlaşılmasın, Kore'ye de uyarlamalara da (güzel yapıldığı sürece) karşı değilim ama bilip bilmeden konuşmalarına gıcığım. Bir de şu tüm ülkeyi oppadan ibaret sanan tiplere. :/

      Sil
  2. ülkemizin itibarını çok koruduk da japonyası koresi kaldı dimi güzel arkadaşım(arkadaşlarım)? daha da uğramam bu bloga.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yahu, anlamadan dinlemeden nedir bu yargılama safsatası? Sen benim bu blog dışındaki hayatımı nereden bileceksin "arkadaşım." Benim vatanperverliğimi bu blogtan yargılıyorsan sen, bir daha da uğrama rica edeceğim.

      Sil
  3. at gözlüğü ile bakanlar zaten Japonya'yı tanıyamaz :) Sana katılıyorum çok doğru bi yazı olmuş :)
    Bu arada ben hangi hayran sınıfına girdiğime hala karar veremedim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tişikkir idirim Ceyoo! :D

      Sen "-sama" kesimindensin hiç yorma :D

      Sil
  4. Ah, ah. Yine bir yazında daha kendimi gördüm. ^^ Ben de J-Pop dinleyen, J-Drama izleyen; ancak J-Rock'tan 2500 km, anime & manga dünyasından 100 km uzakta olan kesimden oluyorum sanırım. :D Isınmayı çok denedim şu J-Rock işine. Amma velakin olmuyor. Visual Kei denen şeyden hoşlanmıyorum sanırım pek. Bir X dinlerim adam akıllı. Onu da dinlemeyen ölsün artık. :P

    Ah, dediklerine gelince... O boş beyinli insanlara acıyorum bazen. Ha eğer izlemişse bir Gokusen ve hala "Japon dizileri iğrenç yea..." diyebiliyorsa alnından öperim o insanın. Öyle bir insan varsa eğer. :P Bir şeyi bilmeden atıp tutmamak lazım. Hayatın genelinde böyledir bu. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tomodachim inan bana farklı şehirlerde, aynı düşünce yapısında iki insanız. :D

      Olsun tomodachim, Visual Kei olmazsa Miyavi olur, One Ok Rock olur, Bump of Chiken olur, Acid Black Cherry olur. Şans ver onlara da :P

      Gokusen izleyip öyle bir şey demek... Vardır ya, inanıyorum ben. Aşksız (!), entrikasız diye beğenmemişlerdir.

      Sil
  5. love in tokyo dizisi playfull kiss'le aynı konuyu tanışıyor;ama bana sorarsınız love in tokyo playfull kis'den kat kat kat kat güzel.japon uyarmasındaki kız daha şeker bence.playfull kıss'a göre kızı daha az aşalıyor.çünkü kım hyung joong artık kızı her bölümde öyle bir yerden yere buluyordu ki.artık yuh diyordum.bu kadar abartmaya gerek yok.ancak japon uyarmasında herşey çok tutarlı.düşünün esas oğlanın kızı küçümsediği yerler bile... anlayın durumu.aaa esas oğlan demişken onu da atlamayım.bence kım hyung joong daha tatlı,erkeksi ve karizmatik.hala da anlamam kım hyung joong neyini yakışıklı bulur,bence sadece tatlı bir çocuk abarttılacak birisi değil.big bang top deseniz,ı sorry l love you'daki soo ji sub deseniz haklısınız gerçekten yakışıklılar...koreliler yakışıklılık konusunu bile abarttıyor.bi adam sevimlise sevimli bu kadar.sonuçta bu da olumlu bi özellik ve alıcısı da var.bence koreliler bir şeyleri abartılı ve şahşalı yaşama meraklısı.dizilerini izleyenler bilir görüntü kaliteleri bile gıcır gıcır,teknolojini babası japonlar bile dizilerin görüntü kalitesine bu kadar meraklı değil.olayın yalnızca özünü vermeye gerçekleri kendi renkleriyle vermeye tercih ediyor.japonlar daha mütavazi.fakat şunu da es geçmeyim koreliler bence daha eğlenceli insanlar allahı var.japonların ise daha tutucu bu da onları dışarıya kapalı gösteriyor.yani iki tarafın olumlu ve olumsuz yönleri var.o ondan daha iyi, o ondan daha kötü demeye gerek yok.

    YanıtlaSil
  6. @Adsız

    Bende Love in Tokyo'yu başrol kızdan ötürü hiç sevemedim. Playful Kiss ilk dizim olduğundan zamanında baya büyülemişti beni, belki ondandır. :D

    Kim Hyun Joong Kore standartlarına göre yakışıklı ve fotojenik biri. Ki liderimden bin kat daha yakışıklı Koreliler olmasına rağmen, genç kızlara çok daha hitap eden "liseli flower boy" suratı ve vücudu var. :") (28'inde olmasına rağmen...)

    Tespitine kesinlikle katılıyorum! Gerçekten abartıyı çok seviyorlar... Tabii Jdoramalar hakkındaki tespitine de.

    Fekaat, eğlenceli olma kısmına katılamadım, elim vermedi. Hana Kimi, Ouran Live Action, Gokusen, Atashinchi no Danshi... Bunlar ve daha nice Japon dizilerinde altına ettirerek güldürürler insanı. Ben Koreliler'in saf komedi yapmakta çok başarılı olmadığını (aradan bir kaç tane istisna çıkıyor tabii) ve melodram'ı daha çok sevip, daha iyi işlediklerini düşünüyorum.

    Kötülemekten ziyade olumsuz yönlerini açığa çıkarmakta bir zarar yok bence. Sonuçta ben hayranım ve bir şeyi beğenmeme rağmen susup oturmam. Koreli olsam bile yapmam :D

    YanıtlaSil
  7. Keşke şu Japon kısmını kötüleyen kişilere karşı Kore'yi kötüleyen bir yazı değilde Japonyayı neden sevdiğinle ilgili bir yazı yazsaydın ne farkın kaldı şimdi o eleştirdiğin kişilerden ? birşeyi yüceltmek göklere çıkarmak için diğerini itin g.tüne sokmaya ne gerek var ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aksine çok farkım var... Onlar bilmeden, anlamadan ve dinlemeden yargılıyor. Bense, burada bilerek, dinleyerek ve anlayarak YARGILADIM. Yani benim bu yazıyı yazarken ki amacım "yargılamamak" değil, nasıl yargılanacağını göstermek idi bir nevi. Bu yüzden bir problem olduğunu düşünmüyorum.

      Ayrıca Japonya'yı tanımadan-bilmeden itin götüne sokanları, bende o yere sokmakta en ufak bir yanlış görmüyorum.

      Kore'yi kötülemek değil amacım. Belirttim bunu da. Kore'yi kötülemeye kalksam neler çıkardı bu yazıdan, demek ki sen öyle görmek istemiş ve nitekim görmüşsün.

      Sil
    2. Öncelikle benim hatam olduğunu kabul etmem gerekir yazının tamamını okumadan ve okuduğum kısmıda anlamadan (uykum vardı) yazdım yazıyı tekrardan okuyunca söylemek istediklerinin farkına vardım(yazının J-Pop K-Pop karşılaştırmasından çok daha farklı bir yazı olduğunu) yanlış anlaşılma için özür dilerim Hem bir J-pop hem de K-pop sever olarak ;)

      Sil
    3. Sorun değil, uykulu halde bilgisayar başında olmanın ne demek olduğunu ve nasıl şeylere yol açabildiğini biliyorum :")

      Sil
  8. Ben bütün Asya'yı sevip her şeyi yalayıp yutanlardanım.Biri iyi bir performans mı ortaya koymuş.Hangi milletten olduğu umrumda değil emeğe saygım sonsuz.Animelerden her türlü dramalara kadar...Ben çok uzun bir süre koreyle uğraştım baya iyi Korecemde vardır ama Japoncayı daha rahat buluyorum harfler çok net keskin bu da hoşuma gidiyor.Korece biraz daha samimi gelsede Japoncadaki o keskin vurgu ve ciddiyet yok,Çince ise ziyadesiyle müzikal kelimeler genelde aynı sınrda olduğu için konuşmaları bile müzik geliyor:).Ve Jdramalarını beğenmeyenler cidden hiç izlemiyorlar demektir.Bütün duygular yerli yerinde hiç ekstradan drama falan girmiyorlar

    Playful kisse gelince o dizinin orjinali Japonya'dan zaten zamanında rekorlar kıran bir dizi.Ben ilk Taiwan versiyonunu izlediğim için benim içinde onun yeri ayrıdır.

    Müziğe gelince jpopu,Jrock çok çok seviyorum ama kpop ve krockda iyi hatta çincelerde harika.Mesela Sujunun en sevdiğim şarkıları Suju-Min yani çince olanlar.U-kissinde japonca söylemesini koreceden daha çok seviyorum nedense.Ben heralde evrensel fanlardanım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, işte benim de anlatmaya çalıştığım bu ya işte! Kimse anlamıyor ama :")

      Tabii ki, Korece indie ve Kpop hatta K-Soul, K-Jazz, K-Raggae ve K-hiphop bile harika!! Çince'yi bende gerçekten sevmeye başladım. İlk başlarda çok itici gelse de gerek dizileri gerek metal müziği ile benimsetti bana kendini. ^^

      U-kiss'in Japonca şarkıları daha iyi gerçekten ve bence en iyi hayranlardansın!

      Sil
  9. gerçekten benim en çok sinir olduğum bir konu üzerinde tam da düşündüklerimi ifade etmişssin. hem teşşekkür hem tebrik ediyorum :D a'dan Z2te, noktasından virgülüne katılıyorum yazına. -ki kore dizisi izlemiş dizisinden çok bir çokda filmini izlemiş biri olarak diyorum bunu. aslında bunu koskoca bi koresevere mal etmiyorum ben. ben daha çok oppacı hayalci ergenlere kızıyorum. gerçekten Japonya hayranı olan insanlara bakıyorum bi çoğu belli bi yaşın üstünde. ve aslında japonsever de çok olmasına rağmen ulu orta 'ayyy off sempaim yaa yerler oyş' tarzında dolanmadıkları için az gözüküyor. hem Japonya, kore de dahil olmak üzere bütün Asya'ya ilham veren ülkedir. Tayvan ve Kore dizi sektörü japon animeleri olmasa çökerdi diye düşünüyorum. ahh çekemiyorum elimi klavyeden. ne çok biriktirmişim. yazın bende japonsever bloggerlar kervanına gireceğim. artık bişeyler söyle zamanım gelmiş. bu arada başarılar küçük filazof!

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar